Uvođenje u delatnosti nastavnika

Студијски програм: Мастер професор биологије

Назив предмета: УВОЂЕЊЕ У ДЕЛАТНОСТ НАСТАВНИКА

Наставник: проф. др Томка Миљановић

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: нема

Циљ предмета

Упознавање студената са образовним системом Републике Србије и других земаља, организацијом, структуром, руковођењем и управљањем школом, годишњим програмом рада школе, законском регулативом рада школе, стручним органима и стручним службама у школи...

Исход предмета

Оспособљеност студената за рад у основној школи, средњим стручним школама и гимназији у укупном делокругу рада школе.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Образовним системом РС и других земаља. Организациона структура школе, руковођење и управљање школом (управа школе, школски одбор, савет родитеља, стручни органи школе, стручне службе школе). Материјални услови рада школе. Годишњи програм рада школе: календар рада школе, програм образовног рада школе, редовне наставе, допунске наставе, изборне наставе, ваннаставних активности, ученичке организације, програм васпитног рада школе, сарадња школе са друштвеном средином... Законска регулатива рада школе (Закон о основама система образовања и васпитања, Службени гласници –Просветни гласници РС, Статут школе). Школска документација (дневници рада и матичне књиге, ђачке књижице и сведочанства). Наставни планови и програми биологије и других предмета природних наука. Сарадња професора биологије са колегама (стручни аспект рада, сарадња са управом школе, рад у стручним органима школе: наставничком већу, разредним већима и стручним активима). Однос професора биологије према ученицима (стручни аспект рада са ученицима, васпитно деловање, улога професора биологије у професионалној оријентацији ученика). Професор биологије као разредни старешина (праћење развоја и напредовања ученика, сарадња са родитељима и друштвеном средином...). Биологија у систему образовања Републике Србије и других земаља.

Практична настава: Вежбе прате предавања према наведеним темама.

Литература

  1. Закон о основама система образовања и васпитања, Сл. гласник РС, бр. 72/2009, 52/2011, 55/2013, 35/2015 - аутентично тумачење и 68/2015)
  2. Правилник о стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја (Сл. гласник рс - просветни гласник, бр. 5/2011).
  3. Џамић Шепа, Н. (2014): Компаративна анализа програма биологије за основну школу у Србији и другим европским земљама, докторска дисертација, ПМФ, Нови Сад.
  4. Обрадовић, Р., Лукић, И. (2007): Одељенски старешина, Креативни центар, Београд.

 

Број часова активне наставе

Теоријска настава: 2

Практична настава: 2

Методе извођења наставе: Предавања и дискусије, коопеартивна и индивидуална активност студената

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

10

писмени испит

-

практична настава

-

усмени испт

60

колоквијум-и

-

 

 

семинар-и

30