Praktikum iz evolucione biologije

Студијски програм : Мастер професор биологије

Назив предмета: ПРАКТИКУМ ИЗ ЕВОЛУЦИОНЕ БИОЛОГИЈЕ

Наставник: Јасмина Лудошки

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 6

Услов: -

Циљ предмета

Упознавање студената са наставним материјалима, ресурсима и активностима дизајнираним да унапреде извођење наставе еволуционе биологије у основној и средњој школи. Предмет представља допуну наставним јединицама предмета Еволуциона биологија

 

Исход предмета

Знања и вештине студента да креира и у наставу имплементира практичне активности које стимулишу активно укључивање ученика, подстичу њихову радозналост, интерес и разумевање градива из еволуционе биологије

 

Садржај предмета

Теоријска настава

Теорија еволуционе биологије: историјска перспектива; Биолошка еволуција: формулација и улога, чињенице и проблеми; Место еволуционе биологије у образовном систему; Решавање биолошке слагалице; Еволуција и природа науке: дефинисање термина “теорија”, “чињенице”, “хипотеза”; Еволуциона биологија у свакодневном животу; Изазови у настави еволуционе биологије.

 

Практична настава

Преглед главних тема у настави еволуционе биологије: еволуциони процеси, докази еволуције и веза еволуционе биологије са другим наукама; Описивање и примери карика које недостају; Еволуција као савремени процес; Еволуција и природа науке: наука као објашњење, наука као кумулативно знање; Најчешћа питања о еволуцији и природи науке; Наставне активности које промовишу разумевање еволуционе биологије и природе науке; Критеријуми за припрему наставног материјала; Креирање наставних активности прилагођених ученицима основе и средње школе за разумевање и савладавање појмова, механизама, процеса и феномена у еволуционој биологији.

 

Литература

-National Academy of Sciences, Working Group on Teaching Evolution (1998) Teaching About Evolution and the Nature of Science. National Academy Press, Washington DC.

-National Academy of Sciences (2004) Evolution in Hawaii: A Supplement to Teaching About Evolution and the Nature of Science, by Steve Olson. The National Academies Press, Washington, DC.

-Science in School (The European journal for science teachers)

-Campos, R., Sá-Pinto, A. (2013) Early evolution of evolutionary thinking: teaching biological evolution in elementary schools. Evolution: Education and Outreach, 6: 25

 

Број часова  активне наставе

Теоријска настава: 1

Практична настава: 4(ДОН)

Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, самосталан рад студената (анализа одређеног проблема/теме, кратка презентација), консултације

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

 

писмени испит

70

практична настава

 

усмени испт

 

колоквијум-и

20

 

 

семинар-и

10