Студијски програм : Мастер професор биологије
|
Назив предмета: ПРАКТИКУМ ИЗ ЕВОЛУЦИОНЕ БИОЛОГИЈЕ
|
Наставник: Јасмина Лудошки
|
Статус предмета: изборни
|
Број ЕСПБ: 6
|
Услов: -
|
Циљ предмета
Упознавање студената са наставним материјалима, ресурсима и активностима дизајнираним да унапреде извођење наставе еволуционе биологије у основној и средњој школи. Предмет представља допуну наставним јединицама предмета Еволуциона биологија
|
Исход предмета
Знања и вештине студента да креира и у наставу имплементира практичне активности које стимулишу активно укључивање ученика, подстичу њихову радозналост, интерес и разумевање градива из еволуционе биологије
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Теорија еволуционе биологије: историјска перспектива; Биолошка еволуција: формулација и улога, чињенице и проблеми; Место еволуционе биологије у образовном систему; Решавање биолошке слагалице; Еволуција и природа науке: дефинисање термина “теорија”, “чињенице”, “хипотеза”; Еволуциона биологија у свакодневном животу; Изазови у настави еволуционе биологије.
Практична настава
Преглед главних тема у настави еволуционе биологије: еволуциони процеси, докази еволуције и веза еволуционе биологије са другим наукама; Описивање и примери карика које недостају; Еволуција као савремени процес; Еволуција и природа науке: наука као објашњење, наука као кумулативно знање; Најчешћа питања о еволуцији и природи науке; Наставне активности које промовишу разумевање еволуционе биологије и природе науке; Критеријуми за припрему наставног материјала; Креирање наставних активности прилагођених ученицима основе и средње школе за разумевање и савладавање појмова, механизама, процеса и феномена у еволуционој биологији.
|
Литература
-National Academy of Sciences, Working Group on Teaching Evolution (1998) Teaching About Evolution and the Nature of Science. National Academy Press, Washington DC.
-National Academy of Sciences (2004) Evolution in Hawaii: A Supplement to Teaching About Evolution and the Nature of Science, by Steve Olson. The National Academies Press, Washington, DC.
-Science in School (The European journal for science teachers)
-Campos, R., Sá-Pinto, A. (2013) Early evolution of evolutionary thinking: teaching biological evolution in elementary schools. Evolution: Education and Outreach, 6: 25
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 1
|
Практична настава: 4(ДОН)
|
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, самосталан рад студената (анализа одређеног проблема/теме, кратка презентација), консултације
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
|
писмени испит
|
70
|
практична настава
|
|
усмени испт
|
|
колоквијум-и
|
20
|
|
|
семинар-и
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|