Садржај предмета
Теоријска настава: Дефинисање појма и значаја интегративног учења еволуционе биологије; Предности интердисциплинарног приступа учењу еволуционе биологије; Интеграција еволуционих истраживања и образовања; Веза наставе еволуционе биологије и научног истраживања: облици повезаности, модели учења засновани на истраживању; Еволуциона биологија као научна пракса: развијање и употреба научних модела у разумевању еволуционих феномена; Научно истраживање и еволуциона биологија: појам, принципи и концепти; Улога научног истраживања у наставном процесу: учење кроз истраживање и импликације на наставу из Еволуционе биологије; Заблуде о настави и учењу базираним на научном истраживању.
Практична настава : Преглед актуелних тема истраживања у еволуционој биологији; Анализа научних радова, идентификовање научних чињеница и увођење савремених научних достигнућа у наставни материjал; Примери примене интегративног приступа у разумевању процеса и феномена у еволуционој биологији; Примери употребе научних модела; Примери наставних активности заснованих на истраживању прилагођени различитим нивоима образовања.
|
Литература
-Jenkins A, Healey M and Zetter R (2007) Linking Research and Teaching in Disciplines and Departments. The Higher Education Academy, York.
-National Research Council, Center for Science, Mathematics, and Engineering Education (2000) Inquiry and the National Science Education Standards: a guide for teaching and learning. National Academy Press, Washington DC.
-Passmore, C., Stewart, J. (2002) A Modeling Approach to Teaching Evolutionary Biology in High Schools. Journal of Research in Science Teaching, 39(3): 185-204.
-White, P.J.T., Heidemann, M., Loh, M., Smith, J. (2013) Integrative cases for teaching evolution. Evolution: Education and Outreach, 6:17.
-White, P.J.T., Heidemann, M., Smith, J. (2013) A new integrative approach to evolution education. BioScience, 63(7): 586-594.
-White, P.J.T., Heidemann, M., Smith, J. (2015) A cross-course investigation of integrative cases for evolution education. Journal of Microbiology and Biology Education, 16(2): 157-166.
|
Методе извођења наставе:
Предавања, вежбе, самосталан рад студената (анализа одређеног проблема/теме, кратка презентација, дебата), консултације
|