Savremena obrazovna tehnologija u nastavi biologije
Студијски програм: Мастер професор биологије
|
Назив предмета: САВРЕМЕНА ОБРАЗОВНА ТЕХНОЛОГИЈА У НАСТАВИ БИОЛОГИЈЕ
|
Наставник: др Вера Жупанец
|
Статус предмета: обавезни
|
Број ЕСПБ: 4
|
Услов: нема
|
Циљ предмета
Оспособљавање студенaта за коришћење наставне технологије, примену информационо-комуникационих и електронских медија у настави биологије. Оспособљавање студената за креирање одговарајућих дидактичких материјала (припрема за часове, образовних софтвера, мултимедијалних презентација, видео материјала) за наставу биологије.
|
Исход предмета
Након успешно завршеног курса студент ће бити оспособљен да:
- користи текст процесор (Microsoft Word), софтвер за израду мултимедијалних презентација (Microsoft PowerPoint), програм за табеларне калкулације (Microsoft Excel), Pixlr програм за обраду слика, у циљу функционалне припреме наставника за часове биологије;
- изради наставни материјал за реализацију часа биологије програмираном наставом;
- изради видео материјал за реализацију часа биологије применом иновативног модела наставе заснованог на концепту ,,обрнуте учионице“;
- креира електронски дневник...
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Појам образовне и информационе технологије. Основе информационих технологија. Примена информационих технологија у настави биологије. Програмирана настава – основни појмови, врсте програма, предности и ограничења, организација програмиране наставе. ,,Обрнута учионица“ – појмовно одређење, предности и ограничења, организација наставе. Истраживања у области примене информационо-комуникационих и образовних технологија у настави и учењу биологије. Мултимедијална средства и њихова улога у формирању појмова у настави биологије. Улога наставника и ученика у настави биологије током коришћењу савремених информационих технологија. Коришћење и примена Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) у настави биологије. Коришћење и примена Pixlr програма за обраду слика у настави биологије.
Практична настава
Коришћење Microsoft Office у изради наставног материјала за час биологије. Креирање наставног материјала за примену програмираног модела наставе биологије. Креирање видео материјала за реализацију часова биологије применом модела ,,обрнуте учионице“. Израда електронског дневника.
|
Литература
1. Мандић, Д., Ристић, М. (2011). Европски стандарди информатичких компетенција. Чигоја штампа, Београд.
2. Мандић, Д., Ристић, М. (2004). Практикум из информатике и образовне технологије. Медиаграф, Београд.
3. Мандић, П., Мандић, Д. (1996). Образовна информациона технологија. Учитељски факултет, Београд.
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 2
|
Практична настава: 2
|
Методе извођења наставе: Предавања и дискусије, коопеартивна и индивидуална активност студената
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
10
|
писмени испит
|
-
|
практична настава
|
60
|
усмени испит
|
30
|
колоквијум-и
|
-
|
|
|
семинар-и
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|