Savremena obrazovna tehnologija u nastavi biologije

Студијски програм: Мастер професор биологије

Назив предмета: САВРЕМЕНА ОБРАЗОВНА ТЕХНОЛОГИЈА У НАСТАВИ БИОЛОГИЈЕ

Наставник: др Вера Жупанец

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 4

Услов: нема

Циљ предмета

Оспособљавање студенaта за коришћење наставне технологије, примену информационо-комуникационих и електронских медија у настави биологије. Оспособљавање студената за креирање одговарајућих дидактичких материјала (припрема за часове, образовних софтвера, мултимедијалних презентација, видео материјала) за наставу биологије.

Исход предмета

Након успешно завршеног курса студент ће бити оспособљен да:

-        користи текст процесор (Microsoft Word), софтвер за израду мултимедијалних презентација (Microsoft PowerPoint), програм за табеларне калкулације (Microsoft Excel), Pixlr програм за обраду слика, у циљу функционалне припреме наставника за часове биологије;

-        изради наставни материјал за реализацију часа биологије програмираном наставом;

-        изради видео материјал за реализацију часа биологије применом иновативног модела наставе  заснованог на концепту ,,обрнуте учионице“;

-        креира електронски дневник...

Садржај предмета

Теоријска настава

Појам образовне и информационе технологије. Основе информационих технологија. Примена информационих технологија у настави биологије. Програмирана настава – основни појмови, врсте програма, предности и ограничења, организација програмиране наставе. ,,Обрнута учионица“ – појмовно одређење, предности и ограничења, организација наставе. Истраживања у области примене информационо-комуникационих и образовних технологија у настави и учењу биологије. Мултимедијална средства и њихова улога у формирању појмова у настави биологије. Улога наставника и ученика у настави биологије током коришћењу савремених информационих технологија. Коришћење и примена Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) у настави биологије. Коришћење и примена Pixlr програма за обраду слика у настави биологије.

Практична настава

Коришћење Microsoft Office у изради наставног материјала за час биологије. Креирање наставног материјала за примену програмираног модела наставе биологије. Креирање видео материјала за реализацију часова биологије применом модела ,,обрнуте учионице“. Израда електронског дневника.

Литература

1. Мандић, Д., Ристић, М. (2011). Европски стандарди информатичких компетенција. Чигоја штампа, Београд.

2. Мандић, Д., Ристић, М. (2004). Практикум из информатике и образовне технологије. Медиаграф, Београд.

3. Мандић, П., Мандић, Д. (1996). Образовна информациона технологија. Учитељски факултет, Београд.

Број часова активне наставе

Теоријска настава: 2

Практична настава: 2

Методе извођења наставе: Предавања и дискусије, коопеартивна и индивидуална активност студената

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

10

писмени испит

-

практична настава

60

усмени испит

30

колоквијум-и

-

 

 

семинар-и

-