Nastava biologije u obrazovanju odraslih
Студијски програм: Мастер професор биологије
|
Назив предмета: НАСТАВА БИОЛОГИЈЕ У ОБРАЗОВАЊУ ОДРАСЛИХ
|
Наставник: др Вера Жупанец
|
Статус предмета: изборни
|
Број ЕСПБ: 5
|
Услов: Положен предмет Методика наставе биологије 1
|
Циљ предмета
Оспособљавање студенaта за ефикасно извођење наставе биологије у функционалном основном образовању одраслих.
|
Исход предмета
Након успешно завршеног курса студент ће бити оспособљен да: формулише циљеве, задатке и исходе за поједине наставне теме из биологије у оквиру Програма за функционално основно образовање одраслих (ФООО); схвати улогу наставника у образовању одраслих; планира и припреми час према захтевима Програма за ФООО; створи окружење које подстиче учење и ствара позитивну динамику на часу; објасни различите нивое и аспекте комуникације између наставника и полазника; управља конфликтним ситуацијама; примени ефикасан групни рад (корак по корак) и методе за ефикасно учење; користи методе за процењивање постигнућа и давање/добијање повратних информација; напише методичку припрему за реализацију појединих наставних тема из биологије из Програма за ФООО.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Функционално основно образовање одраслих као део система образовања у Републици Србији. Стање писмености и образованости одраслог становништва у Србији. Прихватање различитих улога наставника биологије у образовању одраслих. Припрема наставника за наставу биологије у ФООО. Стварање простора за учење биологије. Наставник као фацилитатор групног рада. Представљање информација. Истраживање наученог (тест, образац за повратне информације, дневник учења, интервјуи). Комуникација, учење, ефикасне методе и средства у образовању одраслих. Оцењивање и повратне информације – Методе за процењивање постигнућа и давање/добијање повратних информација.
Практична настава
Анализа методичких припрема за реализацију наставних јединица из биологије у оквиру Програма за ФООО у којима је садржај обрађен применом различитих облика и метода рада. Израда припреме за реализацију наставне јединице из програма биологије за функционално образовање одраслих. Јавна симулација наставног часа, критичко праћење часа и писмена евалуација.
|
Литература
1. Урдзе, Т. урд. (2013). Приручник за рад у образовању одраслих – За наставнике функционалног основног образовања одраслих. Пројекат „Друга шанса“ – Развој система функционалног основног образовања одраслих у Србији, Београд.
2. Медић, С. урд. (2013). Школа, школски тим и наставник – Приручник за рад у образовању одраслих. Пројекат „Друга шанса“ – Развој система функционалног основног образовања одраслих у Србији, Београд.
3. Медић, С. урд. (2013). Материјал за полазнике – Како ефикасно учити у функционалном основном образовању одраслих, Пројекат „Друга шанса“ – Развој система функционалног основног образовања одраслих у Србији, Београд
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 2
|
Практична настава: 2
|
Методе извођења наставе: Предавања и дискусије, кооперативна и индивидуална активност студената
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
10
|
писмени испит
|
-
|
практична настава
|
30
|
усмени испт
|
60
|
колоквијум-и
|
-
|
|
|
семинар-и
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|