Engleski Jezik A1-A2

Студијски програм : Mастер  професор биологије

Назив предмета: ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК A1-A2

Наставник: др Љиљана Кнежевић

Статус предмета:  изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: Студент није учио енглески језик у претходном делу школовања.

Циљ предмета:

Савладавање основних карактеристика енглеског као општег језика и као језика струке. Упознавање основних особина академског регистра. Развијање појединих  језичких вештина у циљу усменог и писменог изражавања на теме из свакодневног живота и поједине теме из уже стручне области.

Исход предмета:

Након успешно реализованих предиспитних и испитних обавеза студент треба да има развијене следеће способности:

-опште способности: правилна интерпретација текстова из свакодневног живота и једноставнијих облика научних текстова; писање краћих форми; опште комуникативне способности на теме из живота и поједине теме из струке.

-предметно-специфичне способности: језичке операције -описивање, дефинисање, давање и разумевање једноставнијих инструкција и објашњења, исказивање и интерпретација резултата; разумевање  основних стручних термина, конструкција и појмова који се користе у научним текстовима и дискусијама; ефикасна употреба општих и стручних речника.

Садржај предмета

Теоријска настава

-Основне карактеристике општег енглеског  језика и енглеског као језика струке:

глаголска времена карактеристична за научни дискурс; пасивне конструкције; множина именица; сложене именице; основна употреба одређеног/неодређеног члана, поређење придева; ред речи у реченици; препознавање формалног и неформалног стила изражавања;

-Развијање језичких вештина: читање текстова из свакодневног живота и једноставнијих, односно прилагођених научних текстова уз развијање следећих способности: летимично и читање на прескок,  разумевање основне идеје и детаља, утврђивање значења непознатих лексичких јединица на основу контекста; писање: попуњавање формулара, формално и неформално писмо, си-ви; писање дефиниција, опис једноставнијих процеса и експеримената; говор и разумевање: представљање и упознавање; давање инструкција; разговори и дискусије на теме из свакодневног живота  и академског живота студената.

Литература

  1. Harrison, R. New Headway Academic Skills, Soars, L.&J. (eds.)OxfordUniversity Press, 2006

      2.    Murphy, R. Essential Grammar in Use, Cambridge University Press, 2000

Број часова активне наставе

Теоријска настава: 4

Практична настава:

Методе извођења наставе Предавања се комбинују са комуникативним интерактивним вежбањима.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

предавања - присуство

 

тест

60

практична настава - присуство

 

усмени

10

колоквијуми

30

 

 

семестрални тестови