Студијски програм : Mастер професор биологије
|
Назив предмета: ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК A1-A2
|
Наставник: др Љиљана Кнежевић
|
Статус предмета: изборни
|
Број ЕСПБ: 5
|
Услов: Студент није учио енглески језик у претходном делу школовања.
|
Циљ предмета:
Савладавање основних карактеристика енглеског као општег језика и као језика струке. Упознавање основних особина академског регистра. Развијање појединих језичких вештина у циљу усменог и писменог изражавања на теме из свакодневног живота и поједине теме из уже стручне области.
|
Исход предмета:
Након успешно реализованих предиспитних и испитних обавеза студент треба да има развијене следеће способности:
-опште способности: правилна интерпретација текстова из свакодневног живота и једноставнијих облика научних текстова; писање краћих форми; опште комуникативне способности на теме из живота и поједине теме из струке.
-предметно-специфичне способности: језичке операције -описивање, дефинисање, давање и разумевање једноставнијих инструкција и објашњења, исказивање и интерпретација резултата; разумевање основних стручних термина, конструкција и појмова који се користе у научним текстовима и дискусијама; ефикасна употреба општих и стручних речника.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
-Основне карактеристике општег енглеског језика и енглеског као језика струке:
глаголска времена карактеристична за научни дискурс; пасивне конструкције; множина именица; сложене именице; основна употреба одређеног/неодређеног члана, поређење придева; ред речи у реченици; препознавање формалног и неформалног стила изражавања;
-Развијање језичких вештина: читање текстова из свакодневног живота и једноставнијих, односно прилагођених научних текстова уз развијање следећих способности: летимично и читање на прескок, разумевање основне идеје и детаља, утврђивање значења непознатих лексичких јединица на основу контекста; писање: попуњавање формулара, формално и неформално писмо, си-ви; писање дефиниција, опис једноставнијих процеса и експеримената; говор и разумевање: представљање и упознавање; давање инструкција; разговори и дискусије на теме из свакодневног живота и академског живота студената.
|
Литература
- Harrison, R. New Headway Academic Skills, Soars, L.&J. (eds.)OxfordUniversity Press, 2006
2. Murphy, R. Essential Grammar in Use, Cambridge University Press, 2000
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 4
|
Практична настава:
|
Методе извођења наставе Предавања се комбинују са комуникативним интерактивним вежбањима.
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
предавања - присуство
|
|
тест
|
60
|
практична настава - присуство
|
|
усмени
|
10
|
колоквијуми
|
30
|
|
|
семестрални тестови
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|