Psihologija učenja

Студијски програм: Мастер професор биологије

Назив предмета: ПСИХОЛОГИЈА УЧЕЊА

Наставник: др Јовановић Тамара

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 6

Услов: нема

Циљ предмета

Циљ овог предмета је да будући наставници стекну основни увид у потребе и могућности ученика старијих основношколских и средњошколских узраста, као и да боље разумеју своју сложену улогу у образовном процесу.

Исход предмета

Усвојена и међусобно повезана основна знања и појмови из психологије учења, који су релевантни за професионално компетентно обављање наставничке улоге.

Садржај предмета

Теоријска настава

Дефиниција учења; Историјат психологије учења; Припрема за учење у школи; Менталне активности и људско учење; Понављање и вежбање; Како постојеће знање помаже у учењу; Интелигенција и људске способности; Како мотивација утиче на учење; Читање, писање, разумевање и учење; Памћење и учење; Класификације облика учења; Класично Условљавање; Инструментално учење; Учење лавиринта, учење разлика; Учење увиђањем; Учење по моделу; Когнитивне теорије учења.

Литература

1. Радоњић, С. (1985). Психологија учења – књига прва. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.

2. Howe, M. (2008). Психологија учења. Јастребарско: Наклада Слап.

3. Заревски, П. (2007). Психологија памћења и учења. Јастребарско: Наклада Слап.

4. Фурлан, И. (1984). Примењена психологија учења. Загреб: Школска књига.

Број часова  активне наставе

Теоријска настава: 4

Практична настава: 0

Методе извођења наставе

Настава овог предмета се реализује кроз пленарна предавања.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

5

писмени испит

-

практична настава

5

усмени испт

45

колоквијум-и

40

 

 

семинар-и

5