Студијски програм: Мастер професор биологије
|
Назив предмета: ПСИХОЛОГИЈА УЧЕЊА
|
Наставник: др Јовановић Тамара
|
Статус предмета: изборни
|
Број ЕСПБ: 6
|
Услов: нема
|
Циљ предмета
Циљ овог предмета је да будући наставници стекну основни увид у потребе и могућности ученика старијих основношколских и средњошколских узраста, као и да боље разумеју своју сложену улогу у образовном процесу.
|
Исход предмета
Усвојена и међусобно повезана основна знања и појмови из психологије учења, који су релевантни за професионално компетентно обављање наставничке улоге.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Дефиниција учења; Историјат психологије учења; Припрема за учење у школи; Менталне активности и људско учење; Понављање и вежбање; Како постојеће знање помаже у учењу; Интелигенција и људске способности; Како мотивација утиче на учење; Читање, писање, разумевање и учење; Памћење и учење; Класификације облика учења; Класично Условљавање; Инструментално учење; Учење лавиринта, учење разлика; Учење увиђањем; Учење по моделу; Когнитивне теорије учења.
|
Литература
1. Радоњић, С. (1985). Психологија учења – књига прва. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства.
2. Howe, M. (2008). Психологија учења. Јастребарско: Наклада Слап.
3. Заревски, П. (2007). Психологија памћења и учења. Јастребарско: Наклада Слап.
4. Фурлан, И. (1984). Примењена психологија учења. Загреб: Школска књига.
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 4
|
Практична настава: 0
|
Методе извођења наставе
Настава овог предмета се реализује кроз пленарна предавања.
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
5
|
писмени испит
|
-
|
практична настава
|
5
|
усмени испт
|
45
|
колоквијум-и
|
40
|
|
|
семинар-и
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|