Садржај предмета
Теоријска настава
Увод у Психологију образовања; Психологија у раду наставника; Педагошки значај познавања психичких својстава ученика; Предавање у основној и средњој школи. Школа као фактор социјализације; Наставник као социјализацијски агенс; Вишеструке улоге наставника у разреду и школи; Управљање разредом; Планирање и евалуација наставно-образовног процеса; Мотивација и школско образовање; Алтернативни приступи подучавању.
Практична настава
Пијаже и Виготски – теорије развоја. Развој говора, морала, емоционални и социјални развој. Индивидуалне разлике: личност, интелигенција, когнитивни стилови и креативност. Ученици са посебним потребама (даровитост и поремећаји учења). Теоријски приступи учењу и њихова примена у настави.
|
Литература
Визек Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић - Штетић, В. и Миљковић, Д. (2003). Психологија образовања. Загреб: ИЕП, ВЕРН.
Гргин, Т. (2004). Едукацијска психологија. Јастребарско: Наклада Слап.
Стојиљковић, С. (2014). Психолошке карактеристике наставника. Ниш: Филозофски факултет.
Ковач Церовић, Т., Росандић, Р. и Попадић, Д. (1995). Учионица добре воље. Београд: Мост.
|