Psihološka obrazovanja

Студијски програм : Мастер професор биологије

Назив предмета: ПСИХОЛОГИЈА ОБРАЗОВАЊА

Наставник: др Јовановић Тамара

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 6

Услов: нема (надовезује се на предмет Развојна и педагошка психологија)

Циљ предмета

Циљ овог предмета је да будући наставници стекну продубљенији увид у потребе и могућности ученика старијих основношколских и средњошколских узраста, као и да детаљније упознају и разумеју све аспекте своје сложене улоге у образовном процесу.

Исход предмета

Усвојена и међусобно повезана знања и појмови из педагошке психологије, који су релевантни за
професионално компетентно обављање наставничке улоге.

Садржај предмета

Теоријска настава

Увод у Психологију образовања; Психологија у раду наставника; Педагошки значај познавања психичких својстава ученика; Предавање у основној и средњој школи. Школа као фактор социјализације; Наставник као социјализацијски агенс; Вишеструке улоге наставника у разреду и школи; Управљање разредом; Планирање и евалуација наставно-образовног процеса; Мотивација и школско образовање; Алтернативни приступи подучавању.

Практична настава

Пијаже и Виготски – теорије развоја. Развој говора, морала, емоционални и социјални развој. Индивидуалне разлике: личност, интелигенција, когнитивни стилови и креативност. Ученици са посебним потребама (даровитост и поремећаји учења). Теоријски приступи учењу и њихова примена у настави.

Литература

Визек Видовић, В., Ријавец, М., Влаховић - Штетић, В. и Миљковић, Д. (2003). Психологија образовања. Загреб: ИЕП, ВЕРН.

Гргин, Т. (2004). Едукацијска психологија. Јастребарско: Наклада Слап.

Стојиљковић, С. (2014). Психолошке карактеристике наставника. Ниш: Филозофски факултет.

Ковач Церовић, Т., Росандић, Р. и Попадић, Д. (1995). Учионица добре воље. Београд: Мост.

Број часова  активне наставе 4

Теоријска настава: 3

Практична настава: 1

Методе извођења наставе

Настава овог предмета се реализује кроз пленарна предавања и часове практичног рада с мањим групама студената.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

5

писмени испит

-

практична настава

5

усмени испт

45

колоквијум-и

40

 

 

семинар-и

5