Студијски програм: Мастер професор биологије
|
Назив предмета: ПЕДАГОГИЈА
|
Наставник: Снежана Бабић-Кекез
|
Статус предмета: Изборни
|
Број ЕСПБ: 6
|
Услов:-
|
Циљ предмета а. Упознавање студената
- са основним проблемима опште педагогије,
- са основним појмовима у педагогији,
- са елементарним поступцима истраживања у сопственој васпитно-образовној пракси,
- са дидактичким појмовима
б. Оспособљавање студената
- за трајно овладавање теоријским знањима
|
Исход предмета
Од студената се очекује по одслушаном курсу:
- да покажу разумевање основних теоријских поставки васпитно – образовних процеса
- да овладају елеметарним поступцима истраживања
- да овладају основним проблемима савремене наставе
|
Садржај предмета
Теоријска настава Општа педагогија: Појам и предмет педагогије као науке. Васпитање као средишна педагошка категорија. Значај и чиниоци васпитања. Развитак васпитања током људске цивилизације. Карактеристике васпитања као друштвене делатности. Теорије васпитања. Педагошке законитости. Методика васпитања. Методологија педагогије: Различити методолошки приступи у педагогији. Врсте педагошких истраживања.Систем васпитања и образовања. Дидактика: Појам и схватање о дидактици. Настава као процес поучавања и учења. Појам и врсте дидактичких принципа. Појам и класификација наставних метода. Облици наставног рада. Наставни час. Наставна средства. Проверавање и оцењивање знања.
|
Литература
- Бабић-Кекез,С.; Перић-Пркосовачки,Б. (2014), Основи педагогије, Универзитет у Новом Саду, Медицински факултет ,Нови Сад,стр.140.
- Бабић-Кекез, С.;Тасић,И.(2012):Дидактика,Универзитет у Новом Саду,стр.155.
- Попов, С., Јукић, С. (2006) Педагогија, Willy: Нови Сад.
- Роедерс, П. (2003) Интерактивна настава: динамика ефикасног учења и наставе, Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета у Београду.
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 4
|
Практична настава:
|
Методе извођења наставе
Предавања, интерактивна настава
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
10
|
писмени испит
|
60
|
практична настава
|
|
усмени испит
|
|
колоквијум-и
|
30
|
|
|
|
|
|
|
|
|