Razvojna pedagoška psihologija

Студијски програм: Мастер професор биологије

Назив предмета: РАЗВОЈНА И ПЕДАГОШКА ПСИХОЛОГИЈА

Наставник: др Јовановић Тамара

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 6

Услов: нема

Циљ предмета

Циљ овог предмета је да будући наставници стекну основни увид у потребе и могућности ученика старијих

основношколских и средњошколских узраста, као и да боље разумеју своју сложену улогу у образовном

процесу.

Исход предмета

Усвојена и међусобно повезана основна знања и појмови из развојне и педагошке психологије, који су

релевантни за професионално компетентно обављање наставничке улоге.

Садржај предмета

Теоријска настава

Дефинисање основних појмова: шта је психологија, шта је предмет изучавања психологије, развојна и педагошка психологија; Психички развој у детињству и младости; Психички развој у Адолесценцији; Процес учења, врсте учења; Учење у школи, мотивација и учење, оцењивање ученика; Интелигенција и људске способности, интелигенција и учење, даровити ученици; Поремећаји учења; Важност едукације о науци, лаички поглед на науку, говор науке (терминологија), предавање и учење природних наука; Припрема предавања, преношење знања; Емоције, врсте емоција; Препознавање и контрола емоција у учионици; Инклузија у образовању.

Практична настава

Конструктивна комуникација по Томасу Гордону; Однос ученик-наставник; Ко има проблем - ученик, методе решавања проблема; Ко има проблем - наставник, методе решавања проблема, проблем срединских услова; Конфликти, методе решавања конфликата; Решавање конфликата без губитника, разматрање предности и мана свих метода решавања конфликата.

Литература

  1. Кораћ, Н. (2007). Психички развој у детињству и младости. Ауторизована скрипта. Нови Сад: ПМФ, УНС.
  2. Врањешевић, Ј. и сар. (2003). Вршњачка медијација. Београд: Киндерберг & ГТЗ.
  3. Рот, Н и Радоњић, С. (1995). Психологија. Београд: ЗУНС.
  4. Фурлан, И. (1984). Примењена психологија учења. Загреб: Школска књига.
  5. Хрњица, С. (1990). Општа психологија са психологијом личности. Београд: Научна књига.
  6. Хавелка, Н. (2000). Ученик и наставник у образовном процесу. Београд: ЗУНС.
  7. Гордон, Т. (1998). Како бити успешан наставник. Београд: Креативни центар.
  8. Попадић, Д. и сар. (1998). Паметнији не попушта: водич кроз сукобе до споразума. Београд: Група Мост: Центар за антиратну акцију.

Број часова  активне наставе 4 (60)

Теоријска настава:3

Практична настава:1

Методе извођења наставе

Настава овог предмета се реализује кроз пленарна предавања и часове практичног рада с мањим групама студената.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

 

Завршни испит

поена

активност у току предавања

5

писмени испит

-

практична настава

5

усмени испит

45

колоквијум-и

40

 

 

семинар-и

5