Садржај предмета
Теоријска настава
Дефинисање основних појмова: шта је психологија, шта је предмет изучавања психологије, развојна и педагошка психологија; Психички развој у детињству и младости; Психички развој у Адолесценцији; Процес учења, врсте учења; Учење у школи, мотивација и учење, оцењивање ученика; Интелигенција и људске способности, интелигенција и учење, даровити ученици; Поремећаји учења; Важност едукације о науци, лаички поглед на науку, говор науке (терминологија), предавање и учење природних наука; Припрема предавања, преношење знања; Емоције, врсте емоција; Препознавање и контрола емоција у учионици; Инклузија у образовању.
Практична настава
Конструктивна комуникација по Томасу Гордону; Однос ученик-наставник; Ко има проблем - ученик, методе решавања проблема; Ко има проблем - наставник, методе решавања проблема, проблем срединских услова; Конфликти, методе решавања конфликата; Решавање конфликата без губитника, разматрање предности и мана свих метода решавања конфликата.
|
Литература
- Кораћ, Н. (2007). Психички развој у детињству и младости. Ауторизована скрипта. Нови Сад: ПМФ, УНС.
- Врањешевић, Ј. и сар. (2003). Вршњачка медијација. Београд: Киндерберг & ГТЗ.
- Рот, Н и Радоњић, С. (1995). Психологија. Београд: ЗУНС.
- Фурлан, И. (1984). Примењена психологија учења. Загреб: Школска књига.
- Хрњица, С. (1990). Општа психологија са психологијом личности. Београд: Научна књига.
- Хавелка, Н. (2000). Ученик и наставник у образовном процесу. Београд: ЗУНС.
- Гордон, Т. (1998). Како бити успешан наставник. Београд: Креативни центар.
- Попадић, Д. и сар. (1998). Паметнији не попушта: водич кроз сукобе до споразума. Београд: Група Мост: Центар за антиратну акцију.
|