Polno sazrevanje i vaspitanje
Студијски програм : Мастер професор биологије
|
Назив предмета: ПОЛНО САЗРЕВАЊЕ И ВАСПИТАЊЕ
|
Наставник: Татјана Павлица
|
Статус предмета: изборни
|
Број ЕСПБ: 5
|
Услов: нема
|
Циљ предмета:
Да студенти усвоје знања о полности, сексуалности и утицају унутрашњих и срединских фактора у њиховом формирању. Биолошким аспектима сексуалности. Да се упознају са методама радионичарског рада, како би могли обучавати будуће ученике у школама о репродуктивном здрављу, полном сазревању и васпитању.
|
Исход предмета
Након успешно реализованих предиспитних и испитних обавеза студент је оспособљен да едукује ученике о полности, сазревању и утицају унутрашњих и спољашњих чинилаца на сексуалност.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Полност. Сексуалност. Диференцијација пола. Утицај ендогених и срединских фактора у формирању примарних и секундарних особина. Сексуална оријентација. Развој и компоненте психолошког сексуалног идентитета. Полно типизирање, полне улоге и ментално здравље. Утицај породице. Биолошко сазревање. Адолесценција, физички и полни развој, биолошка зрелост. Планирање породице. Болести условљене биолошки и неадекватним (ризичним) понашањем. Полно преносиве болести. Репродуктивно здравље становништва. Зачеће. Трудноћа. Порођај.
Практична настава
Упознавање студената са радионичарским радом у циљу будућег обучавања ученика у школама на тему полног сазревања и васпитања. Упознавање са интерактивно, на-ученика оријентисаним учењем. Упознавање са основним правилима групе са младима. Упознавање са начинима превазилажења проблема у групама. Упознавање са радионичарским радом на теме: здравља, пубертета, анатомије полних органа, сексуалности, комуникације и међуљудских односа, трудноће, малолетничке трудноће, порођаја и абортуса, сексуално преносивих инфекција, контрацепције и планирања породице, ризичног понашања.
|
Литература
- Банићевић М., Седлецки К., Рајин Г., Радојевић М. 2002: Сачувајмо здравље – приручник за здравствене раднике о заштити репродуктивног здравља младих, Београдска канцеларија УНИЦЕФ-а, Београд.
- Ерцег В., Мандић П. 1982: Проблем полног развоја и понашања младих, Свјетлост Сарајево.
- Грандић Р., Милутиновић Ј., Кнежевић-Флорић О. 2004: Сексуалност и односи међу половима, Савез педагошких друштава Војводине, Нови Сад
- Mader S. : Human biology, seventh edition, Mc Graw Hill higher Education, 2002.
- 5. Standards for Sexuality Education in Europe A framework for policy makers,educational and
health authorities and specialists WHO Regional Office for Europeand BzgAStandards Federal
Centre for Health Education, BZgA Cologne 2010.
- Приручник за едукаторе у оквиру пројекта Ваннаставна едукација “Здравствено васпитање о репродуктивном здрављу средњошколаца у Војводини у школској 2015/2016. години”. Спорт и омладина Војводине, Институт за јавно здравље Војводине 2015.
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 2
|
Практична настава: 2
|
Методе извођења наставе: Теоретска настава, практична настава, семинарски радови
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
2,5
|
писмени испит
|
70
|
практична настава
|
2,5
|
усмени испт
|
-
|
колоквијум-и
|
10
|
..........
|
|
семинар-и
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|