Polno sazrevanje i vaspitanje

Студијски програм : Мастер професор биологије

Назив предмета: ПОЛНО САЗРЕВАЊЕ И ВАСПИТАЊЕ

Наставник: Татјана Павлица

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: нема

Циљ предмета:

Да студенти усвоје знања о полности, сексуалности и утицају унутрашњих и срединских фактора у њиховом формирању. Биолошким аспектима сексуалности. Да се упознају са методама радионичарског рада, како би могли обучавати будуће ученике у школама о репродуктивном здрављу, полном сазревању и васпитању.

Исход предмета

Након успешно реализованих предиспитних и испитних обавеза студент је оспособљен да едукује ученике о полности, сазревању и утицају унутрашњих и спољашњих чинилаца на сексуалност.

Садржај предмета

Теоријска настава

Полност. Сексуалност. Диференцијација пола. Утицај ендогених и срединских фактора у формирању примарних и секундарних особина.  Сексуална оријентација.  Развој и компоненте психолошког сексуалног идентитета. Полно типизирање, полне улоге и ментално здравље. Утицај породице. Биолошко сазревање. Адолесценција, физички и полни развој, биолошка зрелост. Планирање породице. Болести условљене биолошки и неадекватним (ризичним) понашањем. Полно преносиве болести. Репродуктивно здравље становништва. Зачеће. Трудноћа. Порођај.  

Практична настава

Упознавање студената са радионичарским радом у циљу будућег обучавања ученика у школама на тему полног сазревања и васпитања. Упознавање са интерактивно, на-ученика оријентисаним учењем. Упознавање са основним правилима групе са младима. Упознавање са начинима превазилажења проблема у групама. Упознавање са радионичарским радом на теме: здравља, пубертета, анатомије полних органа, сексуалности, комуникације и међуљудских односа, трудноће, малолетничке трудноће, порођаја и абортуса, сексуално преносивих инфекција, контрацепције и планирања породице, ризичног понашања.

Литература

  1. Банићевић М., Седлецки К., Рајин Г., Радојевић М. 2002: Сачувајмо здравље – приручник за здравствене раднике о заштити репродуктивног здравља младих, Београдска канцеларија УНИЦЕФ-а, Београд.
  2. Ерцег В., Мандић П. 1982: Проблем полног развоја и понашања младих, Свјетлост Сарајево.
  3. Грандић Р., Милутиновић Ј., Кнежевић-Флорић О. 2004: Сексуалност и односи међу половима, Савез педагошких друштава Војводине, Нови Сад
  4. Mader S. : Human biology, seventh edition, Mc Graw Hill higher Education, 2002.
  5. 5.      Standards for Sexuality Education in Europe A framework for policy makers,educational and

health authorities and specialists WHO Regional Office for Europeand BzgAStandards Federal

Centre for Health Education, BZgA Cologne 2010.

  1. Приручник за едукаторе у оквиру пројекта Ваннаставна едукација “Здравствено васпитање о репродуктивном здрављу средњошколаца у Војводини у школској 2015/2016. години”. Спорт и омладина Војводине, Институт за јавно здравље Војводине 2015.

Број часова  активне наставе

Теоријска  настава: 2

Практична настава: 2

Методе извођења наставе: Теоретска настава, практична настава, семинарски радови

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

2,5

писмени испит

70

практична настава

2,5

усмени испт

-

колоквијум-и

10

..........

 

семинар-и

15