Исход предмета:
Након успешно реализованих предиспитних и испитних обавеза студент треба да има развијене следеће способности:
-опште способности: разликовање формалног, академског начина изражавања од неформалног стила; правилна и брза интерпретација научних текстова различитих жанрова и њихова критичка анализа; писање краћих форми; успешна говорна компетенција на теме из општег живота и струке.
-предметно-специфичне способности: препознавање и правилна употреба стручних термина и граматичких елемената специфичних за научни дискурс; ефикасна употреба општих и стручних речника.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
-Основне карактеристике општег академског и енглеског као језика струке:
формални-неформални стил изражавања; употреба везивних средстава: адитивни конјункти, адверзативни, каузални и темпорални; грађење речи: префикси и суфикси заступљени у језику науке; сложене именице; латинска множина именица из области струке; глаголска времена карактеристична за научни дискурс; пасивне конструкције; модални глаголи; употреба партиципа.
-Развијање академских језичких вештина: читање аутентичних научних текстова при чему се развијају следеће способности: летимично и читање на прескок, предвиђање у току читања, разумевање основне идеје и детаља, разумевање имплицитно изнетих информација, утврђивање значења непознатих лексичких јединица на основу контекста; писање: писање дефиниција, описа процеса и експеримената, извођење закључка, писање сажетка; формално писмо и си-ви; говор и разумевање: кратке презентације, дискусије на теме из струке и академског живота студената.
|
Литература
1. Knežević,Lj. English for SpecificAcademicPurposes:Biology, Ecology, Chemistry,PMF, Departman za biologiju i ekologiju, Novi Sad, 2009
2. Wallace, M. Study Skills in English, Cambridge University Press, 2004 (уз аудио материјал)
3. Murphy, R. English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2000
4. McCarthy M.& O’Dell F. English Collocations in Use, Cambridge University Press, 2005
|