Циљ предмета
Основни циљ предмета обухвата усвајање сазнања о методама заштите угрожених врста животиња и њихове практичне конзервације. Са једне стране кроз очување станишта и сагледавања те компоненте њиховог опстанка, а са друге кроз управљање популацијама, сагледавање њихове структуре, одређивање конзервационих прироритета. Задатак предмета је и изучавање праксе заштиту угрожених врста у свету и код нас и израду пројеката активне заштите појединих врста којима прети опасност нестанка.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Конзервација животињских врста и популација. Губитак генетичког диверзитета у малим популацијама. Проблеми конзервације популација. Проблем алохтоних врста. Инвазионе популације. Утицај станишта. Утицај болести. Конзервација станишта и предела. Врсте и станишта која преферирају. Међународна и национална легислатива везана за заштиту врста. Међународне организације. Конзервација врста у Србији.
Практична настава
Идентификација приоритета у конзервацији животињских врста. Конзервација и менаџмент: примери стратегије заштите врста одабраних група организама. Планирање конзервације, заштита врста заснована на станишту, принципи, критеријуми за оцену планова. Конзервација инвертебрата. Конзервација водоземаца. Конзервација гмизаваца. Конзервација птица. Конзервација сисара. Активна заштита. Пројекти о појединим угроженим врстама или групама врста. Упознавање угрожених врста на терену, у карактеристичним екоситемима, процена фактора угрожавања на терену, разликовање антропогених фактора од деградационих процеса и сукцесија.
|
Литература
1. Akcakaya, H.R., Burgman, M.A., Kindvall, O., Wood, C.C., Sjogren-Gulve, P., Hatfield, J.S., McCarthy, M.A. (2004): Species Conservation and Management, Case Studies. Oxford University Press, Oxford.
2. Gosling, L.M., Sutherland, W.J. (2000): Behaviour and Conservation (Conservation Biology). Cambridge University Press, Cambridge.
3. Gittleman, J.L., Funk, S., MacDonald, D. (2001): Carnovire Conservation (Conservation Biology). Cambridge University Press, Cambridge.
|