Metodika nastave biologije 2
Студијски програм: Мастер професор биологије
|
Назив предмета: МЕТОДИКА НАСТАВЕ БИОЛОГИЈЕ 2
|
Наставник: проф. др Томка Миљановић
|
Статус предмета: обавезни
|
Број ЕСПБ: 5
|
Услов: нема
|
Циљ предмета
Оспособљавање студенте за за формирање методичких компетенција и самостално извођење наставе биологије у средњим стручним школама и гимназији на основама принципа савременог образовања.
|
Исход предмета
Стицање знања и способности студената да: планирају, програмираују, модерно организују, иновирају и изводе наставу биологије у средњим стручним школама и гимназији према захтевима савременог образовања.
|
Садржај предмета
Теоријска настава:
Наставни план и програм биологије у средњим стручним школама и гимназији. Методе учења/наставе биологије. Посебне врсте наставе: тимска настава, програмирана настава, проблемска настава, пројектна настава, учење откривањем, биолошке наставне екскурзије... Активно учење/настава биологије (АУН).. Израда сценарија за извођење АУН наставе. Берза идеја за извођење активне наставе/учења. Наставна технологија. Дидактички медији. Образовање и професионални развој наставника биологије и активно учење.
Практична настава:
Анализа методичких припрема за реализацију наставних јединица из биологије у којима је садржај обрађен применом различитих облика и метода рада и посебних врста наставе. Израда припреме за реализацију наставне јединице из програма биологије за срдње стручне школе и гимназију. Јавна симулација наставног часа, критичко праћење часа и писмена евалуација.
|
Литература
- Ждерић, М., Миљановић, Т. (2001): Методика наставе биологије, ПМФ, Институт за биологију, Нови Сад.
- Миљановић, Т., Ждерић, М. (2001): Дидактичко-методички примери из Методике наставе биологије, ПМФ, Институт за биологију, Нови Сад.
- Вилотијевић, М. (1999): Дидактика 1, Завод за уџбенике и наставна средства и Учитељски факултет, Београд.
- Ивић, И., Пешикан, А., Антић,С. (2001): Активно учење 2, Институт за психологију, Београд.
- Антић, С., Јанков, Р., Пешикан, А., уред. (2005): Како приближити деци природне науке кроз активно учење, Институт за психологију, Београд.
- Важећи Наставни програми биологије за средње стручне школе и гимназију, уџбеници из биологије за средње стручне школе и гимназију (од 1. до 4. разреда).
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 3
|
Практична настава: 3
|
Методе извођења наставе: Предавања и дискусије, коопеартивна и индивидуална активност студената
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
10
|
писмени испит
|
-
|
практична настава
|
20
|
усмени испит
|
70
|
колоквијум-и
|
-
|
|
|
семинар-и
|
-
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|