Metodika nastave biologije 2

Студијски програм: Мастер професор биологије

Назив предмета: МЕТОДИКА НАСТАВЕ БИОЛОГИЈЕ 2

Наставник: проф. др Томка Миљановић

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 5

Услов: нема

Циљ предмета

Оспособљавање студенте за за формирање методичких компетенција и самостално извођење наставе биологије у средњим стручним школама и гимназији на основама принципа савременог образовања.

Исход предмета

Стицање знања и способности студената да: планирају, програмираују, модерно организују, иновирају и изводе наставу биологије у средњим стручним школама и гимназији према захтевима савременог образовања.

Садржај предмета

Теоријска настава:

Наставни план и програм биологије у средњим стручним школама и гимназији. Методе учења/наставе биологије. Посебне врсте наставе: тимска настава, програмирана настава, проблемска настава, пројектна настава, учење откривањем, биолошке наставне екскурзије... Активно учење/настава биологије (АУН).. Израда сценарија за извођење АУН наставе. Берза идеја за извођење активне наставе/учења. Наставна технологија. Дидактички медији. Образовање и професионални развој наставника биологије и активно учење.

 

Практична настава:

Анализа методичких припрема за реализацију наставних јединица из биологије у којима је садржај обрађен применом различитих облика и метода рада и посебних врста наставе. Израда припреме за реализацију наставне јединице из програма биологије за срдње стручне школе и гимназију. Јавна симулација наставног часа, критичко праћење часа и писмена евалуација.

Литература

  1. Ждерић, М., Миљановић, Т. (2001): Методика наставе биологије, ПМФ, Институт за биологију, Нови Сад.
  2. Миљановић, Т., Ждерић, М. (2001): Дидактичко-методички примери из Методике наставе биологије, ПМФ, Институт за биологију, Нови Сад.
  3. Вилотијевић, М. (1999): Дидактика 1, Завод за уџбенике и наставна средства и Учитељски факултет, Београд.
  4. Ивић, И., Пешикан, А., Антић,С. (2001): Активно учење 2, Институт за психологију, Београд.
  5. Антић, С., Јанков, Р., Пешикан, А., уред. (2005): Како приближити деци природне науке кроз активно учење, Институт за психологију, Београд.
  6. Важећи Наставни програми биологије за средње стручне школе и гимназију, уџбеници из биологије за средње стручне школе и гимназију (од 1. до 4. разреда).

 

Број часова активне наставе

Теоријска настава: 3

Практична настава: 3

Методе извођења наставе: Предавања и дискусије, коопеартивна и индивидуална активност студената

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

10

писмени испит

-

практична настава

20

усмени испит

70

колоквијум-и

-

 

 

семинар-и

-