Školski ogledi u nastavi biologije

Студијски програм: Мастер студије професор биологије

Назив предмета: ШКОЛСКИ ОГЛЕДИ У НАСТАВИ БИОЛОГИЈЕ

Наставник: проф. др Томка Миљановић

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: нема

Циљ предмета

Сагледавање значаја практичног рада, извођења огледа и вежби у настави биологије.

Исход предмета

Оспособљеност студената да препознају и адекватно валоризују различите афинитете ученика у настави биологију (теоријску, практичну и друге).

Садржај предмета

Теоријска настава:

Норматив простора за наставу биологије (биолошки кабинет са припремном просторијом, биолошка лабораторија, школско двориште као наставни објекат у настави биологије, наставно-огледнa парцелa). Норматив опреме и наставних средстава у биолошком кабинету за основношколску и средњшколску наставу биологије. Биолошки експерименти у настави биологије, значај и функција (критеријуми за избор и типови експеримената): демонстрациони, краткотрајни и дуготрајни експерименати. Биолошке апаратуре у настави биологије, апаратуре за ученичке вежбе и експерименте у настави биологије (сетови апаратура за вежбе и експерименте). Лабораторијски прибор и хемикалије за основношколску и средњшколску наставу биологије (руковање лабораторијским прибором и хемикалијама у биолошком кабинету и њихово чување). Наставна средстава и збирке за наставу биологије: ботаничке, зоолошке, еколошке, палеонтолошке... Мере опреза у настави биологије. Незгоде и повреде при извођењу биолошких експеримената (опрема за прву помоћ у кабинету за биологију, мере опреза на теренској настави биологије). Практичне вежбе и огледи у програмима биологије у основној школи и гимназији. Моделовање припрема за часове практичних вежби и огледа.

Практична настава: Методичке припреме за реализацију различитих типова практичних вежби и огледа применом различитих облика и метода рада и посебних врста наставе из програма биологије у основној школи, средњим стручним школама и гимназији.

Литература

  1. Миљановић, Т., Ждерић, М. (2001): Дидактичко-методички примери из Методике наставе биологије, ПМФ, Институт за биологију, Нови Сад.
  2. Важећи Наставни програми биологије за основну школу, средње стручне школе и гимназију.
  3. Уџбеници биологије за основну школу, средње стручне школе и гимназију.
  4. Миливојевић, В., Миљановић, Т. (2001): Биологија: практикум за додатну наставу, Либра принт, Сремска Каменица.

Број часова активне наставе

Теоријска настава: 1

Практична настава: 3

Методе извођења наставе: Предавања и дискусије, коопеартивна и индивидуална активност студената

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

10

писмени испит

-

практична настава

20

усмени испит

30

колоквијум-и

-

 

 

семинар-и

40