Školski ogledi u nastavi biologije
Студијски програм: Мастер студије професор биологије
|
Назив предмета: ШКОЛСКИ ОГЛЕДИ У НАСТАВИ БИОЛОГИЈЕ
|
Наставник: проф. др Томка Миљановић
|
Статус предмета: изборни
|
Број ЕСПБ: 5
|
Услов: нема
|
Циљ предмета
Сагледавање значаја практичног рада, извођења огледа и вежби у настави биологије.
|
Исход предмета
Оспособљеност студената да препознају и адекватно валоризују различите афинитете ученика у настави биологију (теоријску, практичну и друге).
|
Садржај предмета
Теоријска настава:
Норматив простора за наставу биологије (биолошки кабинет са припремном просторијом, биолошка лабораторија, школско двориште као наставни објекат у настави биологије, наставно-огледнa парцелa). Норматив опреме и наставних средстава у биолошком кабинету за основношколску и средњшколску наставу биологије. Биолошки експерименти у настави биологије, значај и функција (критеријуми за избор и типови експеримената): демонстрациони, краткотрајни и дуготрајни експерименати. Биолошке апаратуре у настави биологије, апаратуре за ученичке вежбе и експерименте у настави биологије (сетови апаратура за вежбе и експерименте). Лабораторијски прибор и хемикалије за основношколску и средњшколску наставу биологије (руковање лабораторијским прибором и хемикалијама у биолошком кабинету и њихово чување). Наставна средстава и збирке за наставу биологије: ботаничке, зоолошке, еколошке, палеонтолошке... Мере опреза у настави биологије. Незгоде и повреде при извођењу биолошких експеримената (опрема за прву помоћ у кабинету за биологију, мере опреза на теренској настави биологије). Практичне вежбе и огледи у програмима биологије у основној школи и гимназији. Моделовање припрема за часове практичних вежби и огледа.
Практична настава: Методичке припреме за реализацију различитих типова практичних вежби и огледа применом различитих облика и метода рада и посебних врста наставе из програма биологије у основној школи, средњим стручним школама и гимназији.
|
Литература
- Миљановић, Т., Ждерић, М. (2001): Дидактичко-методички примери из Методике наставе биологије, ПМФ, Институт за биологију, Нови Сад.
- Важећи Наставни програми биологије за основну школу, средње стручне школе и гимназију.
- Уџбеници биологије за основну школу, средње стручне школе и гимназију.
- Миливојевић, В., Миљановић, Т. (2001): Биологија: практикум за додатну наставу, Либра принт, Сремска Каменица.
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 1
|
Практична настава: 3
|
Методе извођења наставе: Предавања и дискусије, коопеартивна и индивидуална активност студената
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
10
|
писмени испит
|
-
|
практична настава
|
20
|
усмени испит
|
30
|
колоквијум-и
|
-
|
|
|
семинар-и
|
40
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|