Primenjena hidrobiologija

Студијски програм: Дипломирани биолог

Назив предмета: Примењена хидробиологија

Наставник: Бранко Миљановић

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 6

Услов: -

Циљ предмета

Стицање практичних знања из широког спектра различитих делатности везаних за хидроекосистеме.

Исход предмета

Након положеног испита Примењена хидробиологија од студента се очекује да:

- схвати значај примењене хидробиологије у пракси, као и њен значај у очувању и заштити биодиверзитета.

- покаже разумевање појава и процеса у воденим екосистемима где се врше одређени процеси производње или нека друга делатност;

- буде оспособљен за организовање и надгледање процеса производње или неке друге активности на водним телима;

- у оквиру своје делатности учествује у спречавању и решавању проблема загађења водених екосистема;

 - да му рационално управљање водом као националним добром буде императив.

Садржај предмета

Теоријска настава: 1. Физичко-хемијски параметри као индикатори квалитета воде. 2. и 3. Процес производње на шаранском рибњаку. 4. и 5. Процес производње на пастрмском рибњаку. 6. и 7. Процес производње на кавезном рибњаку. 8. и 9. Формирање акваруијума. 10. Технологија узгоја алгалних култура. 11. Технологија узгоја раковa 12. Технологија узгоја шкољки 13. и 14. Основни принципи газдовања отвореним водама. 15. Мониторинг ихтиофауне на риболовним водама

Практична настава: 1. Демонстранција рада на терену: Физичко-хемијски параметри као индикатори квалитета воде и теренски протокол. 2. и 3. Теренска посета шаранском рибњаку. 4. и 5. Теренска посета пастрмском рибњаку. 6. и 7. Теренска посета кавезном рибњаку. 8. Демонстрација техника за формирање акваријума. 9. Демонстрација техника за формирање акваријума са специфичним наменама. 10 Демонстрација технологија узгоја алгалних култура. 11. и 12. Посета хидробиолошкој лабораторији за мониторинг површинских вода. 13. и 14. осета вештачком мрестилишту и узгајалишту млађи 15. теренски рад: технике за процену стања ихтиофауне на отвореним водама за потребе управљача

Литература

Гргинчевић, М., Пујин, В. (1998): Хидробиологија–приручник за студенте и последипломце. Еколошки покрет града Новог Сада, Нови Сад.

Иванц, А., Миљановић Б. (2003): Хидроакумулације,  мултидисциплинарни  приступ  одрживом  развоју. Природно математички факултет, Нови Сад.

Марковић, З., Митровић-Тутунџић, В., (2003): Гајење риба. Задужбина Андрејевић. Београд.

Шимић, С., Иванц, А. (1999): Заштита животне средине при интезивном гајењу риба. Универзитет у Новом Саду, ПМФ, Еколошки покрет града Новог Сада, Нови Сад.

Број часова  активне наставе

Теоријска настава: 1

Практична настава: 3+0+0

Методе извођења наставе

Теоријска настава се изводи у виду ПП предавања и практичне наставе у виду комбинације теренских и лабораторијских вежби. Теренске вежбе биће организоване по принципу једнодневних обилазака рибњака.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

 

Завршни испит

поена

активност у току предавања

5

писмени испит

30

практична настава

25

усмени испит

20

колоквијум-и

10

..........

 

семинар-и

10