Metodologija naučno-istraživačkog rada

Студијски програм: Дипломирани биолог

Назив предмета: Методологија научно-истраживачког рада

Наставник: Ласло Барши

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 4

Услов:

Циљ предмета

Циљ предмета је упознавање студената са основним методама у научном раду и методама презентације научних резултата у писаној форми и у виду усменог излагања. Студенти се на основу програма који обухвата све етапе научноистраживачког рада припремају за самосталан рад, рад у оквиру научног пројекта и презентацију научних резлутата.

Исход предмета

Након успешно реализованих предиспитних и испитних обавеза студент стиче сазнања и вештине у припреми и презентацији научних резултата, почевши од писања семинарских радова, дипломских до оригиналних научних радова.....

Садржај предмета

Теоријска настава: Увод и значај научног рада; Врсте стручних и научних радова; Карактерситике научног рада; Научне методе; Етапе научно-истраживачког рада; Избор области и теме истраживања; Научна информатика; Студија постојеће литературе; Радна хипотеза; Циљ рада; Стратегија сакупљања података; Планирање и извођење експеримента; Пилот студија; Анализа и обрада података; Табеле и илустрације; Презентација научних резултата: структура научног рада; Писање научног рада; Публиковање резултата; Рецензија; Презентација научних резултата: усмено излагање и постер презентација; Вредновање научног рада; Етика научног рада.

Практична настава: Технике прикупљања, сређивања и проучавања литературе; Анализа науних радова; Припремање и писање рукописа на основу упутства за ауторе; Цитирање литературе, системи цитирања; Списак литературе по харвардском систему; Писање увода; Писање материјала и методе; Писање резултата; Писање дискусије; Ревизија и коректура рукописа; PowerPoint презентација; Постер презентација.

Литература

Поповић З. 2014. Како написати и објавити научно дело. 3. издање. Београд: Академска Мисао.

Савић ЈЂ. 2013. Методологија научног сазнања I - Како створити научно дело у биомедицини. Београд: Дата Статус.

Савић ЈЂ, Филипи Матутиновић С. 2014. Методологија научног сазнања II - Како написати, објавити и вредновати научно дело у биомедицини. Београд: Дата Статус.

Додатна литература:

Hofmann AH. 2013. Writing in the biological sciences: A comprehensive resource for scientific communication. New York: Oxford University Press.

Број часова активне наставе

Теоријска настава: 2

Практична настава: 1 + 1+0

Методе извођења наставе

Предавања у комбинацији са интерактивном наставом, писмени радови, консултације са студентима.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

 

писмени (семинарски) рад и одбрана рада (PowerPoint презентација)

30 + 10

семестрални тест

40

усмени испит

20