Metodologija naučno-istraživačkog rada
Студијски програм: Дипломирани биолог
|
Назив предмета: Методологија научно-истраживачког рада
|
Наставник: Ласло Барши
|
Статус предмета: обавезни
|
Број ЕСПБ: 4
|
Услов: –
|
Циљ предмета
Циљ предмета је упознавање студената са основним методама у научном раду и методама презентације научних резултата у писаној форми и у виду усменог излагања. Студенти се на основу програма који обухвата све етапе научноистраживачког рада припремају за самосталан рад, рад у оквиру научног пројекта и презентацију научних резлутата.
|
Исход предмета
Након успешно реализованих предиспитних и испитних обавеза студент стиче сазнања и вештине у припреми и презентацији научних резултата, почевши од писања семинарских радова, дипломских до оригиналних научних радова.....
|
Садржај предмета
Теоријска настава: Увод и значај научног рада; Врсте стручних и научних радова; Карактерситике научног рада; Научне методе; Етапе научно-истраживачког рада; Избор области и теме истраживања; Научна информатика; Студија постојеће литературе; Радна хипотеза; Циљ рада; Стратегија сакупљања података; Планирање и извођење експеримента; Пилот студија; Анализа и обрада података; Табеле и илустрације; Презентација научних резултата: структура научног рада; Писање научног рада; Публиковање резултата; Рецензија; Презентација научних резултата: усмено излагање и постер презентација; Вредновање научног рада; Етика научног рада.
Практична настава: Технике прикупљања, сређивања и проучавања литературе; Анализа науних радова; Припремање и писање рукописа на основу упутства за ауторе; Цитирање литературе, системи цитирања; Списак литературе по харвардском систему; Писање увода; Писање материјала и методе; Писање резултата; Писање дискусије; Ревизија и коректура рукописа; PowerPoint презентација; Постер презентација.
|
Литература
Поповић З. 2014. Како написати и објавити научно дело. 3. издање. Београд: Академска Мисао.
Савић ЈЂ. 2013. Методологија научног сазнања I - Како створити научно дело у биомедицини. Београд: Дата Статус.
Савић ЈЂ, Филипи Матутиновић С. 2014. Методологија научног сазнања II - Како написати, објавити и вредновати научно дело у биомедицини. Београд: Дата Статус.
Додатна литература:
Hofmann AH. 2013. Writing in the biological sciences: A comprehensive resource for scientific communication. New York: Oxford University Press.
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 2
|
Практична настава: 1 + 1+0
|
Методе извођења наставе
Предавања у комбинацији са интерактивном наставом, писмени радови, консултације са студентима.
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
|
писмени (семинарски) рад и одбрана рада (PowerPoint презентација)
|
30 + 10
|
семестрални тест
|
40
|
усмени испит
|
20
|
|
|
|
|
|
|