Hemija
Студијски програм: Дипломирани биолог
|
Назив предмета: Хемија
|
Наставник: Биљана Б. Кауриновић
|
Статус предмета: обавезан
|
Број ЕСПБ: 8
|
Услов:
|
Циљ предмета
Циљ предмета је да се студенти упознају с општим принципима хемије што ће чинити основу за разумевање предмета на вишим годинама као што су: биохемија, молекуларна биологија, физиологија и сл.
|
Исход предмета
Савладана основна теоријска и практична знања из хемије кoja ће им омогућити разумевање и лакше укључивање у лабораторијски рад
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Хемија као основна дисциплина, увод у периодни систем елемената, основни хемијски закони и структура материје; Дисперзни системи; Хемијске реакције; Хемијска кинетика; Хемијска равнотежа; Основне класе неорганских једињења; Електролити; Хидролиза и пуферски системи; Оксидоредукционе реакције; Колигативне особине раствора; Производ растворљивости и комплексна једињења; Увод у органску хемију; основне класе органских једињења; Угљоводоници и халогени деривати угљоводоника; Органска једињења са кисеоником (алкохоли и феноли, алдехиди и кетони, органске киселине, супституисане органске киселине, функционални деривати органских киселина); Биомолекули (угљени хидрати, липиди, аминокиселине и протеини, хетероциклуси).
Практична настава
Вежбе прате предавања и омогућују студентима практичан увид у градиво. Свака вежба обухвата одговарајући број стехиометријско-рачунских задатака. Упознавање са дисперзним системима; огледи који илуструју особине основних типова неорганских једињења; Биолошки важни електролити; Оспособљавање студената за квалитативну хемијску анализу (огледи који показују особине слабих и јаких биолошки важних електролита и амфолита, мерење pH, волуметријско одређивање концентрације HCl); Протолиза и пуфери (одређивање концентрације фосфорне киселине); Оксидоредукције у биолошким системима (перманганометријско одређивање концентрације гвожђе (II)-јона); Реакције на угљоводонике и алкил-халогениде; реакције на органска једињења са кисеоником; Реакције на примарне биомолекуле.
|
Литература
J. Бојановић, М. Чорбић, Општа хемија за студенте медицине и стоматологије, Медицинска књига, Београд, 2000
Н. Стојановић, М. Димитријевић, В. Андрејевић, Органска хемија за студенте ветерине, медицине и стоматологије, ДИП Грађевинска књига, Београд, 2000.
Б. Кауриновић, М. Поповић, Практикум за вежбе из Хемије (са радном свеском), УНС, Нови Сад, 2017.
|
Број часова активне наставе 120
|
Теоријска настава:4
|
Практична настава: 0+4+0
|
Методе извођења наставе
Предавања, Вежбе –експерименталне и рачунске, консултације и додатни облици наставе
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
-
|
писмени испит
|
60
|
практична настава
|
10
|
усмени испт
|
-
|
колоквијум-и
|
20
|
..........
|
|
семинар-и
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|