Metode u kvantifikovanju biološkog diverziteta
Студијски програм: Дипломирани биолог
|
Назив предмета: Методе у квантификовању биолошког диверзитета
|
Наставник: Јасмина Лудошки
|
Статус предмета: изборни
|
Број ЕСПБ: 5
|
Услов:
|
Циљ предмета
Циљ предмета је упознавање са теоријским поставкама и практичном применом метода за: 1) анализу дистрибуције фенотипског и молекуларног диверзитета и 2) интегрисање морфометријских и генетичких података
|
Исход предмета
Критичко разумевање дистрибуције биолошког диверзитета, стицање знања и вештина за самостално анализирање и интерпретирање генетичких и морфометријских података.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Методе у квантификовању дистрибуције фенотипског диверзитета: теоријске поставке линеарне и геометријске морфометрије, мултиваријантна статистичка анализа морфометријских података; Методе у квантификовању дистрибуције молекуларног диверзитета: теоријске поставке метода интерполације, теоријске поставке метода триангулације, теоријске поставке методе Бајесове кластер анализе; Корелисаност генетичког, географског и фенотипског дисконтинуитета. Интегрисање просторних, генетичких и морфометријских информација у дефинисању еволуционих јединица.
Практична настава
Употреба алата и програмских пакета за статистичку анализу генетичких и морфометријских података (Geneland, Structure, AIS, BAPS, TPS, MorphoJ, PAST...) на сетовима података Лабораторије за еволуциону биологију. Анализа одабраних студија случајева из литературе.
|
Литература
Balkenhol, N., Cushman, S., Storfer, A., Waits, L. (2015) Landscape Genetics: Concepts, Methods, Applications. Wiley-Blackwell.
Rohlf, J.F., Bookstein, F.L. (eds.) (1990) Proceedings of the Michigan Morphometrics Workshop. The University of Michigan Museum of Zoology Ann Arbor, Michigan, USA.
Elewa, A.M.T. (ed.) (2010) Morphometrics for Nonmorphometricians. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
Ивановић, А., Калезић, М. (2013). Еволуциона морфологија: теоријске поставке и геометријска морфометрија. Биолошки факултет, Београд.
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 2
|
Практична настава: 2+0+0
|
Методе извођења наставе
Предавања, практични рад студената на рачунарима, консултације
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
|
писмени испит
|
|
практична настава
|
|
усмени испт
|
70
|
колоквијум-и
|
30
|
..........
|
|
семинар-и
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|