Исход предмета
Након одслушаног и наученог садржаја предмета студент треба да има развијене:
Опште способности: праћења стручне литературе; стиче знања да измери основне физичке величине буке, упореди са важећим нормативним актима и предложи мере заштите. Предметно-специфичне способности: студенти су оспособљени да на основу измерених вредности параметара буке и у зависности од врсте извора буке ураде одабир постопака којма се решава проблем буке.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
Настајање простирање звука..Објективне и субјективне карактеристике звучних tаласа..Фреквенцијски
спектри . Грађа и функција органа слуха . Физиолошке величине звука . Флечер-Менсонове криве. Инструмент за мерење нивоа звука. Нормирање штетног дејства буке. Нормирање буке у односу на заштиту органа слуха, разумљивост говора и психолошко дејство. Ппроцена ризика од професионалног оштећења. Просторна акустика. Звучна апсорпција. Звучна изолација. Комунална бука. Административно-организационе, образовне и медицинске мере заштите од комуналне буке.
Практична настава
Вежбе које прате садржаје теоријске наставе: Мерње буке сонометром. Обрада измерних података. Укључивање студената у мониторинг саобраћајне буке.
|
Литература
Др Драган Величковић, Бука у животној срадини , Пунта , Ниш , 1999.
Др Тихомил Јелаковић , Звук – слух – архитектонска акустика, Школска књига , Загреб ,1978.
J. R. Hassall and K.Zaveri , Acoustic noise measurements ,Bruel and Kjer , 1979.
Thomas D. Rossing , F. Richard Moore and Paul A . Wheeler , The science of sound , Addision Wesley , 2002.
|
Методе извођења наставе
Предавања (3 часа недељно, у току семестра), вежбе( 1 часа недељно, у току семестра ), израда и презентација семинарског рада (1 час недељно, у току сесеместра).
|