Zaštita od buke

Студијски програм: Дипломирани еколог

Назив предмета: Заштита од буке

Наставник: Кобиларов Радомир

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 4

Услов: Физика за студенте екологије

Циљ предмета

Упознавање студената са основним карактеристикама, штетним дејством и мерама заштите од буке

Исход предмета

Након одслушаног и наученог садржаја предмета студент треба да има развијене:

Опште способности: праћења стручне литературе; стиче знања да  измери основне  физичке величине буке, упореди са важећим   нормативним актима и предложи мере заштите.                                       Предметно-специфичне способности: студенти су оспособљени да на основу измерених вредности                                   параметара  буке и у зависности од врсте извора буке  ураде одабир постопака којма се                                   решава проблем  буке.

Садржај предмета

Теоријска настава

Настајање простирање звука..Објективне и субјективне карактеристике звучних tаласа..Фреквенцијски

спектри . Грађа и функција органа слуха . Физиолошке величине звука . Флечер-Менсонове криве. Инструмент за мерење нивоа звука. Нормирање штетног дејства буке. Нормирање буке у односу на заштиту органа слуха, разумљивост говора и психолошко дејство. Ппроцена ризика од професионалног оштећења. Просторна акустика. Звучна апсорпција. Звучна изолација. Комунална бука. Административно-организационе, образовне и медицинске мере заштите од комуналне буке.

Практична настава

Вежбе које прате садржаје теоријске наставе: Мерње буке сонометром. Обрада измерних података. Укључивање студената у  мониторинг саобраћајне буке.

Литература

Др Драган Величковић, Бука у животној срадини , Пунта , Ниш , 1999.

Др Тихомил Јелаковић , Звук – слух – архитектонска акустика, Школска књига , Загреб ,1978.

J. R. Hassall and K.Zaveri , Acoustic noise measurements ,Bruel and Kjer , 1979.

Thomas D. Rossing , F. Richard Moore and Paul A . Wheeler , The science of  sound , Addision Wesley , 2002.

Број часова  активне наставе

Теоријска настава: 3

Практична настава: 1+1+0

Методе извођења наставе

Предавања (3 часа недељно, у току семестра), вежбе( 1 часа  недељно, у току семестра  ), израда и презентација семинарског рада (1 час недељно, у току сесеместра).

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

 

Завршни испит

поена

активност у току предавања

10

писмени испит

 

практична настава

 

усмени испт

70

колоквијум-и

 

..........

 

семинар-и

20