Kvalitet, savremenost i međunarodna usaglašenost studijskog programa

Predloženi studijski program četvorogodišnjih osnovnih akademskih studija ekologije kojim se stiče zvanje Diplomirani ekolog 242 ESPB je predstavlјa delimično modifikovan i osavremenjen studijski program osnovnih akademskih studija -Diplomirani ekolog, koji je akreditovan u prvom i drugom ciklusu akreditacije, 2008. i 2012. godine. Na osnovu dobijene Dozvole za rad od strane Pokrajinskog sekretarijata za visoko obrazovanje i naučno-istraživačku delatnost, ovaj studijski program se uspešno izvodi na Departmanu za biologiju i ekologiju, PMF-a u Novom Sadu. Zvanje koje se stiče završetkom ovog studijskog programa, a to je Diplomirani ekolog, definisano je Pravilnikom o listi stručnih, akademskih i naučnih zvanja Republike Srbije („Sl. Glasnik RS“ 100/2015-poslednja verzija) i prepoznatlјivo je na tržištu rada, jer definiše stručnjake naprednih akademskih kompetencija, osposoblјene za stručni i naučno-istraživački rad u oblasti ekoloških nauka.

Studijski program je u potpunosti usaglašen sa programima studija drugog stepena PMF- a u Novom Sadu i predstavlјa bazu za usmeravanja studenata ka različitim profilima master akademskih studija.

Studijski program je usaglašen sa osnovnim principima evropskog sistema studija definisanog u okvirima Bolonjske deklaracije. Program je usklađen sa nekoliko akreditovanih programa inostranih visokoškolskih ustanova.

Studijski program je formalno i strukturno usklađen sa utvrđenim predmetno specifičnim standardima za akreditaciju.

Studijski program je usaglašen sa evropskim standardima u pogledu uslova upisa, trajanja studija, uslova prelaska u narednu godinu, sticanja diplome i načina studiranja.

Visoki kvalitet, savremenost i međunarodna usaglašenost studijskog programa Diplomirani ekolog permanentno se potvrđuju kroz učešće studenata i nastavnika u programima razmene Erasmus+.

Osavremenjavanju i usaglašavanju studijskog programa Diplomirani ekolog, doprineli su i brojni studijski boravci nastavnika koji su držali nastavu na Evropskim univerzitetima i fakultetima i stečena iskustva iskoristili za osavremenjavanje postojećih i uvođenje novih predmeta.