Исход предмета
Након успешно реализованих предиспитних и испитних обавеза студент треба да има развијене следеће способности:
-опште способности: разликовање формалног, академског начина изражавања од неформалног стила; правилна и брза интерпретација научних текстова различитих жанрова и њихова критичка анализа; писање краћих форми; успешна говорна компетенција на теме из општег живота и струке.
-предметно-специфичне способности: препознавање и правилна употреба стручних термина и граматичких елемената специфичних за научни дискурс; ефикасна употреба општих и стручних речника.
|
Садржај предмета
Теоријска настава
-Основне карактеристике општег академског и енглеског као језика струке:
формални-неформални стил изражавања; употреба везивних средстава: адитивни конјункти, адверзативни, каузални и темпорални; грађење речи: префикси и суфикси заступљени у језику науке; сложене именице; латинска множина именица из области струке; глаголска времена карактеристична за научни дискурс; пасивне конструкције; модални глаголи; употреба партиципа.
-Развијање академских језичких вештина: читање аутентичних научних текстова при чему се развијају следеће способности: летимично и читање на прескок, предвиђање у току читања, разумевање основне идеје и детаља, разумевање имплицитно изнетих информација, утврђивање значења непознатих лексичких јединица на основу контекста; писање: писање дефиниција, описа процеса и експеримената, извођење закључка, писање сажетка; формално писмо и си-ви; говор и разумевање: кратке презентације, дискусије на теме из струке и академског живота студената.
|
Литература
Knežević,Lj. English for Specific Academic Purposes:Biology, Ecology, Chemistry,PMF, Departman za biologiju i ekologiju, Novi Sad, 2009
Wallace, M. Study Skills in English, Cambridge University Press, 2004
Murphy, R. English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2000
McCarthy M.& O’Dell F. English Collocations in Use, Cambridge University Press, 2005
|