Sistematika skvatičkih skrivenosemenica

Студијски програм: Дипломирани еколог

Назив предмета: Систематика акватичних скривеносеменица

Наставник: Драгана Вуков

Статус предмета: изборни

Број ЕСПБ: 5

Услов: Теренска настава 1 и 2, Систематика виших биљака 1 и 2

Циљ предмета

Упознавање са биљним врстама које настањују слатководне и маринске екосистеме, њиховим диверзитетом, класификацијом, таксономијом и филогенијом, са посебним нагласком на значај адаптација на водену средину у еволуцији појединих група скривеносеменица.

Исход предмета

Стицање додатних знања из области савремене Систематике биљака. Стицање вештине анализе биљног материјала у циљу адекватне идентификације биљног таксона.

Садржај предмета

Теоријска настава

Опште одлике водених биљака; Еволутивни значај адаптација водених биљака - теорија акватичног порекла монокотила; Одлике редова и упоредни преглед одлика у оквиру групе: Nymphaeales; Ceratophyllales; Ranunculales; Polygonales; Nepenthales; Hypericales; Primulales; Cephalotales; Saxifragales; Podostemales; Myrtales; Celastrales; Fabales; Apiales; Asterales; Lamiales; Hydrostachyales;; Petrosaviales; Hydrocharitales; Alismatales; Potamogetonales; Arales; Liliales; Iridales; Commelinales; Xyridales; Juncales; Typhales; Poales; Упоредни преглед одлика вегетативних органа. Упоредни преглед одлика генеративних органа.

Практична настава

Идентификација и одлике врста породица: Cabombaceae, Nymphaeaceae; Ceratophyllaceae, Ranunculaceae; Polygonaceae, Droseraceae, Elatinaceae; Primulaceae, Cephalotaceae, Haloragaceae; Podostemaceae, Trapaceae, Parnassiaceae; Fabaceae, Apiaceae, Menyanthaceae, Asteraceae; Plantaginaceae, Callitrichaceae, Hippuridaceae, Lentibulariaceae, Lamiaceae, Hydrostachyaceae; Japonoliriaceae, Petrosaviaceae, Tofieldiaceae, Nartheciaceae; Aponogetonaceae, Butomaceae, Najadaceae, Hydrocharitaceae; Limnocharitaceae, Alismataceae, Scheuchzeriaceae, Juncaginaceae; Potamogetonaceae, Posidoniaceae, Ruppiaceae, Zannicheliaceae, Cymodoceaceae, Zosteraceae; Acoraceae, Araceae, Pistiaceae, Lemnaceae; Liliaceae, Iridaceae, Pontederiaceae;  Xyridaceae, Rapateaceae, Myacaceae, Eriocaulaceae, Hydatellaceae; Juncaceae, Cyperaceae, Sparganiaceae, Typhaceae Poaceae.

Литература

Татић, Б., Блечић, В. 2002. Систематика и филогенија виших биљака. Завод за уџбенике и наставна средства, Београд.

Arber, A. 1920 - reprinted 2010. Water Plants - a study of aquatic angiosperms. Cambridge Library Collection, Cambridge University Press, Cambridge UK.

Fasset, N.C. 1930 - revised and reprinted 1985. A manual of Aquatic Plants. The University of Wisconsin Press, Madison, Wisconsin USA.

Cook, C.D.K. 1996. Aquatic Plant Book. SPB Academic Publishing, Amsterdam/New York.

Број часова активне наставе

Теоријска настава: 2

Практична настава: 2+0+0

Методе извођења наставе

Теоријска настава се реализује кроз предавања, а практична настава подразумева практичан рад студента на вежбама.

Оцена  знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

 

писмени испит

20

практична настава

 

усмени испт

50

колоквијум-и

30

..........

 

семинар-и