Sistematika viših biljaka 2

Студијски програм : Дипломирани еколог

Назив предмета: Систематика виших биљака 2

Наставник: Ружица Игић, Драгана Вуков

Статус предмета: обавезни

Број ЕСПБ: 4

Услов: положен испит из Систематике виших биљака 1

Циљ предмета:

Упознавање таксономских категорија најважнијих група виших биљака, сродничких односа међу њима, као и опште одлике изумрлих и рецентних претставника. Указивање на ендемичне, угрожене, заштићене, алохтоне и економски значајне представнике флоре Србије.

Исход предмета:

Студент треба да се упозна са најзначајнијим групама скривеносеменица, њиховим еколошким значајем, ретким и реликтним биљним врстама. Стечено знање даће добру основу за успешно праћење и савладавање градива на курсевима из области Ботанике током даљих студија.

Садржај предмета

Теоријска настава

Опште одлике скривеносеменица. Систематика раздела Magnoliophyta; Одлике и систематика класе Magnoliopsida (дикотиледоних биљака); Одлике и систематика подкласе Magnoliidae; Одлике и систематика подкласе Ranunculidae; Одлике и систематика подкласе Hamamelididae; Одлике и систематика подкласе Caryophyllidae; Одлике и систематика подкласе Dilleniidae; Одлике и систематика подкласе Rosidae; Одлике и систематика подкласе Lamiidae; Одлике и систематика подкласе Asteridae; Одлике и систематика класе Liliopsida (монокотиледоних биљака); Одлике и систематика подкласе Alismatidae; Одлике и систематика подкласе Liliidae; Одлике и систематика подкласе Commelinidae; Одлике и систематика подкласе Arecidae.

Практична настава

Упознавање са основним одликама одабраних представника дикотиледоних и монокотиледоних цветница.  Обрада карактера на примеру врста из сваке подкласе; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Magnoliidae; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Ranunculiidae; Систематски положај и основне карактеристике представника, подкласе Hamamelididae; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Caryophyllidae; Систематски положај и основне карактеристике представника, подкласе Dilleniidae, редова Violales, Capparales и Salicales; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Dilleniidae, редова Primulales, Malvales и Euphorbiales; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Rosidae, редова Saxifragales и Rosales; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Rosidae, редова Fabales, Geraniales; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Rosidae, редова Cornales, Apiales и Oleales; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Lamiidae; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Asteridae; Систематски положај и основне карактеристике представника класе Liliopsida, подкласa Alismatidae и Liliidae, реда Liliales; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Liliidae, редова Iridales и Orchidales; Систематски положај и основне карактеристике представника подкласе Commelinidae.

Литература

Игић, Р., Вуков, Д. (2000): Систематика виших биљака, Практикум за студенте биологије и екологије са заштитом животне средине. Универзитет у Новом Саду, Нови Сад.

Magdefrau, K., Ehrendorfer, F. (1978): Sistematika evolucija i geobotanika. Školska knjiga, Zagreb.

Татић, Б., Блечић, В. (1984): Систематика и филогенија виших биљака. Завод за уџбенике и наставна средства, Београд.

Број часова активне наставе:

Теоријска настава: 2

Практична настава: 2+0+0

Методе извођења наставе

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

предавања - присуство

 

практични испит

20

практична настава - присуство

 

усмени

50

колоквијуми

30

 

 

семестрални тестови