Ekoremedijacija voda
Студијски програм: Мастер еколог
|
Назив предмета: Екоремедијација вода
|
Наставник: Тамара Јурца
|
Статус предмета: обавезни
|
Број ЕСПБ:7
|
Услов: -
|
Циљ предмета:
Упознавање студената са могућностима употребе структуре и функције екосистема у циљу заштите, пречишћавања и обнове водених површина (задржавање воде, спречавање ерозије и поплава, самопречишћавање, очување биодиверзитета).
|
Исход предмета:
Након завршетка курса Екоремедијација вода од студента се очекује да:
- покаже спремност и способност тумачења концепта употребе природних процеса и система за заштиту очуване и пречишћавање загађене водене животне средине,
- овлада и активно користи све могућности и предности екосистемских технологија у заштити, обнови и пречишћавању водених екосистема.
|
Садржај предмета:
Теоријска настава
1. Tеоријскe основе екоремедијација: дефиниције из области ремедијација (екоремедијација, фиторемедијација, биоремедијација); 2. Деградација водених екосистемима, научне основе за примену екоремедијација, основни концепт екоремедијација; 3. Досадашњи облици екоремедијација, примери опоравака деградираних екосистема без помоћи човека; 4. Најпознатије методе екоремедијација у систему заштите, санације и очувања водених екосистема, подела; 5. Примери успешно изведених санација помоћу екоремедијације (стајаће воде, текуће воде, подземне воде); 6. Примери успешно изведених санација помоћу екоремедијационих техника (системи за наводњавање, заштита од поплава, рециклирање и кондиционирање воде за различите намене); 7. Основни принципи фиторемедијације; фиторемедијација као кључни процес у екоремедијацији загађених површинских вода; уклањање нутријената (минералне соли азота и фосфора), органских једињења, тешких метала, патогена из воде помоћу биљака;8. Системи поља за биолошко пречишћавање; 9. Дизајн, принципи функционисања, могућности примене; 10. Предности и мане система поља у односу на конвенционалне системе за пречишћавање отпадних вода; 11. Системи поља за биолошко пречишћавање: пример система поља за биолошко пречишћавање у свету (Немачка, Словенија); 12. Системи поља за биолошко пречишћавање: примери позитивне праксе примене система поља за биолошко пречишћавање у Србији, могућности примене; 13. Улога микроорганизама у екоремедијацији вода;14. и 15. Екоремедијације као стратегија у изради пројеката за зашиту и санацију вода.
|
Литература
Mueller B. (2001): Phytotechnology Technical and Regulatory Guidance Document. Interstate Technology and Regulatory Cooperation (ITRC) Work Group. Phytotechnologies Work Team. Washington.
Vrhovšek D., BulcT. (2002):Ekoremediacije kot metoda za zaščito vodnih ekosistemov. U: Okolje brez meja : odpadne vode in ravnanje z odpadki : strokovni posvet in ekskurzija. Ljubljana.
Fingerman, M., Nagabhushanam, R. (2005): Bioremediation of aquatic and terrestrial ecosystems, Science Publishers, Inc.
|
Број часова активне наставе
|
Теоријска настава: 3
|
Практична настава: 0+0+4
|
Методе извођења наставе: Настава ће бити реализована у виду предавања и семинарског рада. Предавања се изводе коришћењем компјутерских презентација на видео пројектору,пројекцијом филмова и слајдова, као и на теренској настави.
|
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена
|
Завршни испит
|
поена
|
активност у току предавања
|
10
|
писмени испит
|
|
семинар-и
|
40
|
усмени испит
|
50
|
|
|
|
|
|
|
|