Kompetencije diplomiranih studenataSavladavanjem studijskog programa student stiče opšte i predmetno-specifične sposobnosti koje su u funkciji kvalitetnog obavlјanja stručne i naučne delatnosti. Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti: - logičnog mišlјenja, formulisanja pretpostavki i izvođenja zaklјučaka; - plasiranja i publikovanja različitih naučnih i stručnih informacija, davanje mišlјenja i razmenjivanje ideja; - za samostalni i timski istraživački rad; - planiranja i izvođenja eksperimenata; - za naučno zasnovanu interpretaciju eksperimentalnih podataka; - efikasne naučne komunikacije; - za rukovođenja istraživačkim timovima; - za formiranje stava o neophodnosti permanentnog usavršavanja.
Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti: - primena stečenih fundamentalnih znanja iz ekologije i srodnih prirodnih nauka, - planiranja, sakuplјanja, procenjivanja i interpretacije relevantnih informacija iz različitih ekoloških subdisciplina; - razumevanja i rešavanja problema u različitim situacijama koje proističu tokom rada vezanog za ekološku naučnu oblast; - planiranja i evaluacije sopstvenog kontinuiranog profesionalnog razvoja.
Opis ishoda učenja
Ishod procesa učenja je stručnjak sa naprednim akademskim obrazovanjem koji poseduje značajno proširena i produblјena znanja u odnosu na znanje stečeno na osnovnim akademskim studijama kao i integrisano znanje neophodno za razumevanje naučne osnove iz oblasti ekologije. Stečeno znanje diplomiranom studentu obezbeđuje stručnost za rad u laboratorijama i istraživačkim centrima ekoloških profila, ali i praktičnu primenu stečenih znanja u različitim granama privrede.
Minimalni ishodi učenja:
- Prepoznavanje značaja ekoloških disciplina u savremenoj nauci; - Integrisano znanje o funkcionalnoj organizaciji biosistema na nivoima organizma, populacija i ekosistema; - Stečeno ekološko obrazovanje omogućava originalnost u razvoju ili primeni ideja u istraživačkom kontekstu; - Razvijena sposobnost rešavanja problema u novom okruženju sa širim, multidisciplinarnim kontekstom; - Samostalno prikuplјanje informacija iz stručne i naučne literature; - Uspešna primena principa dobre laboratorijske prakse u procesima planiranja, izvedbe i kontrole eksperimenta. |
|