Kompetencije diplomiranih studenata

Savladavanjem studijskog programa student stiče opšte i predmetno-specifične sposobnosti koje su u funkciji kvalitetnog obavlјanja stručne i naučne delatnosti.

Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti:

- logičnog mišlјenja, formulisanja pretpostavki i izvođenja zaklјučaka;

- plasiranja i publikovanja različitih naučnih i stručnih informacija, davanje mišlјenja i razmenjivanje ideja;

- za samostalni i timski istraživački rad;

- planiranja i izvođenja eksperimenata;

- za naučno zasnovanu interpretaciju eksperimentalnih podataka;

- efikasne naučne komunikacije;

- za rukovođenja istraživačkim timovima;

- za formiranje stava o neophodnosti permanentnog usavršavanja.

 

Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti:

- primena stečenih fundamentalnih znanja iz ekologije i srodnih prirodnih nauka,

- planiranja, sakuplјanja, procenjivanja i interpretacije relevantnih informacija iz različitih ekoloških subdisciplina;

- razumevanja i rešavanja problema u različitim situacijama koje proističu tokom rada vezanog za ekološku naučnu oblast;

- planiranja i evaluacije sopstvenog kontinuiranog profesionalnog razvoja.

 

Opis ishoda učenja

 

Ishod procesa učenja je stručnjak sa naprednim akademskim obrazovanjem koji poseduje značajno proširena i produblјena znanja u odnosu na znanje stečeno na osnovnim akademskim studijama kao i integrisano znanje neophodno za razumevanje naučne osnove iz oblasti ekologije. Stečeno znanje diplomiranom studentu obezbeđuje stručnost za rad u laboratorijama i istraživačkim centrima ekoloških profila, ali i praktičnu primenu stečenih znanja u različitim granama privrede.

 

Minimalni ishodi učenja:

 

- Prepoznavanje značaja ekoloških disciplina u savremenoj nauci;

- Integrisano znanje o funkcionalnoj organizaciji biosistema na nivoima organizma, populacija i ekosistema;

- Stečeno ekološko obrazovanje omogućava originalnost u razvoju ili primeni ideja u istraživačkom kontekstu;

- Razvijena sposobnost rešavanja problema u novom okruženju sa širim,  multidisciplinarnim kontekstom;

- Samostalno prikuplјanje informacija iz stručne i naučne literature;

- Uspešna primena principa dobre laboratorijske prakse u procesima planiranja, izvedbe i kontrole eksperimenta.