Kompetencije diplomiranih studenata
Opis opštih i predmetno-specifičnih kompetencija studenata
Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti
- Sposobnost analize i sinteze
- Sposobnost primene stečenih znanja u praksi
- Veštine za prikupljanje i obradu informacija
- Sposobnost razmene informacija, ideja, problema i rešenja
- Sposobnost uspešnog timskog rada
- Osnovne veštine upotrebe računara
Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti
- upotreba i razvoj profesionalnih znanja: stručnih (bioloških, uključujući sve discipline), didaktičko-metodičkih i psiholoških, neophodnih za uspešnu realizaciju programa biologije u osnovnoj i srednjim školama prema savremenim zahtevima nastave i učenja
- planiranje, programiranje i upravljanje nastavom biologije u osnovnoj i srednjim školama
- komunikacija i interakcija sa učenicima (ocenjivanje i napredovanje učenika u funkciji: informisanja, razvoja, motivacije i evaluacije njihovog rada), roditeljima, upravom škole, kolegama i lokalnom zajednicom.
- interdisciplinarne i interkompeticione sposobnosti (poznavanje novih obrazovnih i informacionih tehnologija, i njihove primene u nastavi biologije), poznavanja i drugih nauka, pre svega prirodnih.
- planiranje i evaluacija sopstvenog kontinuiranog profesionalnog razvoja.
- formiranje stava o neophodnosti permanentnog usavršavanja
Opis ishoda učenja
Ishod procesa učenja je stručnjak sa osnovnim akademskim obrazovanjem koji poseduje značajno proširena i produbljena znanja u odnosu na znanje stečeno u srednjoj školi kao i integrisano znanje neophodno za razumevanje naučne osnove iz oblasti biologije. Stečeno znanje diplomiranom studentu obezbeđuje stručnost za rad u osnovnom i srednjem obrazovanju.
Minimalni ishodi učenja
- Poznavanje strukture organizacije i funkcije biosistema na nivoima molekula, tkiva, organizma i populacija
- Upotreba osnovnih bioloških pojmova i prepoznavanje značaja bioloških disciplia u savremenoj nauci
- Posedovanje veštine rada u laboratorijskim uslovima i razvijena sposobnost za prilagođavanje jednostavnih eksperimenata uslovima rada u školama
- Samostalno prikupljanje informacija iz stručne literature
- Uspešna primena standardnih principa planiranja, programiranja i upravljanja nastavom biologije.
|