Kompetencije diplomiranih studenata

Opis opštih i predmetno-specifičnih kompetencija studenata


Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti

 

  • Sposobnost analize i sinteze
  • Sposobnost primene stečenih znanja u praksi
  • Veštine za prikupljanje i obradu informacija
  • Sposobnost razmene informacija, ideja, problema i rešenja
  • Sposobnost uspešnog timskog rada
  • Osnovne veštine upotrebe računara

 Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti

 

  • upotreba i razvoj profesionalnih znanja: stručnih (bioloških, uključujući sve discipline), didaktičko-metodičkih i psiholoških, neophodnih za uspešnu realizaciju programa biologije u osnovnoj i srednjim školama prema savremenim zahtevima nastave i učenja
  • planiranje, programiranje i upravljanje nastavom biologije u osnovnoj i srednjim školama
  • komunikacija i interakcija sa učenicima (ocenjivanje i napredovanje učenika u funkciji: informisanja, razvoja, motivacije i evaluacije njihovog rada), roditeljima, upravom škole, kolegama i lokalnom zajednicom.
  • interdisciplinarne i interkompeticione sposobnosti (poznavanje novih obrazovnih i informacionih tehnologija, i njihove primene u nastavi biologije), poznavanja i drugih nauka, pre svega prirodnih.
  • planiranje i evaluacija sopstvenog kontinuiranog profesionalnog razvoja.
  • formiranje stava o neophodnosti permanentnog usavršavanja

 

Opis ishoda učenja


Ishod procesa učenja je stručnjak sa osnovnim akademskim obrazovanjem koji poseduje značajno proširena i produbljena znanja u odnosu na znanje stečeno u srednjoj školi kao i integrisano znanje neophodno za razumevanje naučne osnove iz oblasti biologije. Stečeno znanje diplomiranom studentu obezbeđuje stručnost za rad u osnovnom i srednjem obrazovanju.

Minimalni ishodi učenja

 

  • Poznavanje strukture organizacije i funkcije biosistema na nivoima molekula, tkiva, organizma i populacija
  • Upotreba osnovnih bioloških pojmova i prepoznavanje značaja bioloških disciplia u savremenoj nauci
  • Posedovanje veštine rada u laboratorijskim uslovima i razvijena sposobnost za prilagođavanje jednostavnih eksperimenata uslovima rada u školama
  • Samostalno prikupljanje informacija iz stručne literature
  • Uspešna primena standardnih principa planiranja, programiranja i upravljanja nastavom biologije.