Psihologija obrazovanja

Studijski program : Diplomirani profesor biologije

Vrsta i nivo studija:Osnovne akademske studije

Naziv predmeta: Psihologija obrazovanja

Šifra: PMF02

Nastavnik:dr Petar Milin

Status predmeta:izborni

Broj ESPB:6

Uslov:nema

Cilj predmeta

Cilj ovog predmeta je da budući nastavnici steknu produbljeniji uvid u potrebe i mogućnosti učenika starijih osnovnoškolskih i srednjoškolskih uzrasta, kao i da detaljnije upoznaju i razumeju sve aspekte svoje složene uloge u obrazovnom procesu.

 

Ishod predmeta

Usvojena i međusobno povezana znanja i pojmovi iz pedagoške psihologije, koji su relevantni za profesionalno kompetentno obavljanje nastavničke uloge.

 

Sadržaj predmeta

Psihologija u radu nastavnika; Pedagoški značaj poznavanja psihičkih svojstava učenika; Intelektualni, emocionalni i socijalni činioci motivacije dece i mladih za učenje; Vršnjačke grupe i vršnjački odnosi: specifičnosti različitih uzrasnih grupa; Ličnost i intelektualno funkcionisanje u adolescenciji; Škola kao faktor socijalizacije; Nastavnik kao socijalizacijski agens; Višestruke uloge nastavnika u razredu i školi; Primenjena psihologija učenja: učenje po modelu, inteligentno učenje, kreativno učenje; Priroda i faktori školskog znanja; Znanje i razumevanje; Metakognicija i metakurikulum; Kritičko mišljenje; Aktivno učenje i nastava; Organizacija učenja; Motivacione tehnike u nastavi; Ocenjivanje učenika; Konstruktivna komunikacija i njena primena u školi.

 

Literatura

Rot, N. i Radonjić, S. Psihologija. ZUNS, Beograd, 1995. (str. 36 - 49).

Furlan, I. Primjenjenapsihologija učenja. Školska knjiga, Zagreb, (str. 49 - 55, 75 - 81, 100 - 108).

Rosandić, P. (prir.) Učenje s razumevanjem. Pedagoška psihologija. Autorizovana skripta, UF, Beograd. (str. 8 -48).

Ivić, I. Priroda aktivnosti učenika u aktivnoj nastavi/učenju. Iz Ivić, I, Pešikan, A, i Antić, S. Aktivnoučenje. Institut za psihologiju, Beograd, 1997. (str. 133 - 148).

Trebješanin, B. i Šefer, J. Motivacija učenika. Iz Učitelj u praksi. Republički zavod za unapređenje vaspitanja i obrazovanja, Beograd, 1991. (str. 72 - 75).

Gage & Berliner. Motivacione tehnike u nastavi (sažeti pregled)

Havelka, H. Ocenjivanje učenika. Iz Havelka, N. Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu. ZUNS, Beograd,2000.(164-185).

Havelka, N. Koje aktivnosti čine ulogu nastavnika? Iz Havelka, N. Učenik i nastavnik u obrazovnom procesu.ZUNS, Beograd, 2000. (str. 123 - 137).

Grupa autora. Kultura kritičkog mišljenja. Izvod iz bazičnog priručnika. Institut za psihologiju i Most,Beograd, 2004.

Gordon, T. Kako bitiuspešan nastavnik. Kreativni centar, Beograd, 1998.

Broj časova aktivne nastave

Predavanja:3

Vežbe:1

Drugi oblici nastave:

Studijski istraživački rad:

Ostali časovi:-

Metode izvođenja nastave

Nastava ovog predmeta se realizuje kroz plenarna predavanja i časove praktičnog rada s manjim grupama studenata.

Ocena znanja (maksimalan broj poena 100)

Predispitne obaveze

poena

Završni ispit

poena

aktivnost u toku nastave

5

pismeni

 

praktična nastava

5

usmeni

45

kolokvijum-i

40

...........

 

seminar-i

5