Studijski program : Diplomirani biolog, Diplomirani profesor biologije, Diplomirani ekolog
|
Vrsta i nivo studija: Osnovne akademske studije
|
Naziv predmeta: Engleski jezik B1-B2
|
Šifra predmeta: O-08
|
Nastavnik:mr Ljiljana Knežević
|
Status predmeta:izborni
|
Broj ESPB:5
|
Uslov:-
|
Cilj predmeta:
Savladavanje karakteristika opšteg akademskog registra kao i engleskog jezika specifičnog za užu stručnu oblast. Razvijanje pojedinih akademskih jezičkih veština u cilju uspešnog korišćenja engleskog jezika za potrebe studiranja i daljeg usavršavanja u struci.
|
Ishod predmeta:
Nakon uspešno realizovanih predispitnih i ispitnih obavezastudent treba da ima razvijene sledeće sposobnosti:
-opšte sposobnosti: razlikovanje formalnog, akademskog načina izražavanja od neformalnog stila; pravilna i brza interpretacija naučnih tekstova različitih žanrova i njihova kritička analiza; pisanje kraćih formi; uspešna govorna kompetencija na teme iz opšteg života i struke.
-predmetno-specifične sposobnosti: prepoznavanje i pravilna upotreba stručnih termina i gramatičkih elemenata specifičnih za naučni diskurs; efikasna upotreba opštih i stručnih rečnika.
|
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
-Osnovne karakteristike opšteg akademskog i engleskog kao jezika struke:
formalni-neformalni stil izražavanja; upotreba vezivnih sredstava: aditivni konjunkti, adverzativni, kauzalni i temporalni; građenje reči: prefiksi i sufiksi zastupljeni u jeziku nauke; složene imenice; latinska množina imenica iz oblasti struke; glagolska vremena karakteristična za naučni diskurs; pasivne konstrukcije; modalni glagoli; upotreba participa.
-Razvijanje akademskih jezičkih veština: čitanje autentičnih naučnih tekstova pri čemu se razvijaju sledeće sposobnosti:letimično i čitanje na preskok, predviđanje u toku čitanja, razumevanje osnovne ideje i detalja, razumevanje implicitno iznetih informacija, utvrđivanje značenja nepoznatih leksičkih jedinica na osnovu konteksta; pisanje: pisanje definicija, opisa procesa i eksperimenata, izvođenje zaključka, pisanje sažetka; formalno pismo i si-vi; govor i razumevanje: kratke prezentacije, diskusije na teme iz struke i akademskog života studenata.
|
Literatura
1.Knežević,Lj. EnglishforSpecificAcademicPurposes:Biology, Ecology, Chemistry,PMF, Departmanzabiologijuiekologiju, NoviSad, 2009
2.Wallace, M. Study Skills in English, Cambridge University Press, 2004 (uz audio materijal)
3. Murphy, R. English Grammar in Use, Cambridge University Press, 2000
4. McCarthy M.& O’Dell F. English Collocations in Use, Cambridge University Press, 2005
|
Broj časova aktivne nastave
|
Predavanja:4
|
Vežbe:-
|
Drugi oblici nastave: -
|
Studijski istraživački rad:-
|
Ostali časovi -
|
Metode izvođenja nastave Predavanja se kombinuju sa komunikativnim interaktivnim vežbanjima.
|
Ocena znanja
|
Predispitne obaveze
|
poena
|
Završni ispit
|
poena
|
predavanja - prisustvo
|
|
test
|
60
|
praktična nastava - prisustvo
|
|
usmeni
|
10
|
kolokvijumi
|
30
|
|
|
semestralni testovi
|
|
|
|