Psihologija učenja

Studijski programi:Diplomirani profesor biologije

Vrsta i nivo studija: Osnovne akademske studije

Naziv predmeta: Psihologija učenja

Šifra predmeta:G511

Nastavnik: dr Petar Milin

Status predmeta: izborni

Broj ESPB: 6

Uslov: nema

Cilj predmeta

Cilj ovog predmeta je da budući nastavnici steknu osnovni uvid u potrebe i mogućnosti učenika starijih osnovnoškolskih i srednjoškolskih uzrasta, kao i da bolje razumeju svoju složenu ulogu u obrazovnom procesu.

Ishod predmeta

Usvojena i međusobno povezana osnovna znanja i pojmovi iz razvojne i pedagoške psihologije, koji su relevantni za profesionalno kompetentno obavljanje nastavničke uloge.

Sadržaj predmeta

Teorijska nastava

Definisanje osnovnih pojmova: šta je psihologija, šta je predmet izučavanja psihologije, razvojna i pedagoška psihologija; Psihički razvoj u detinjstvu i mladosti; Psihički razvoj u Adolescenciji; Proces učenja, vrste učenja; Učenje u školi, motivacija i učenje, ocenjivanje učenika; Inteligencija i ljudske sposobnosti, inteligencija i učenje, daroviti učenici; Poremećaji učenja; Važnost edukacije o nauci, laički pogled na nauku, govor nauke (terminologija), predavanje i učenje prirodnih nauka); Priprema predavanja, prednošenje znanja; Emocije, vrste emocija; Prepoznavanje i kontrola emocija u učionici; Inkluzija u obrazovanju.

Praktična nastava:

Konstruktivna komunikacija; Odnos učenik-nastavnik; Ko ima problem - učenik, metode rešavanja problema; Ko ima problem - nastavnik, metode rešavanja problema, problem sredinskih uslova; Konflikti, metode rešavanja konflikata; Rešavanje konflikata bez gubitnika, razmatranje prednosti i mana svih metoda rešavanja konflikata.

Literatura

Korać, N. (2007). Psihički razvoj u detinjstvu i mladosti. Autorizovana skripta. Novi Sad: PMF, UNS.

Vranješević, J. (2003). O adolescenciji. Iz Vranješević, J. et al. Vršnjačka medijacija. Beograd: Kinderberg & GTZ.

Rot, N & Radonjić, S. (1995). Psihologija. Beograd: ZUNS. (str. 36 - 49)

Furlan, I. Primenjena psihologija učenja. Zagreb: Školska knjiga. (str. 49 - 55, 75 - 81, 100 - 108)

Hrnjica, S. (1990). Socijalizacija. Iz Hrnjica, S. (1990). Opšta psihologija sa psihologijom ličnosti. Beograd: Naučna knjiga.

Havelka, N. (2000). Ocenjivanje učenika. Iz Havelka, N. Učenik u nastavnik u obrazovnom procesu. Beograd: ZUNS. (str. 164 - 185)

Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović - Štetić, V. & Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP, VERN. (str. 106 - 141, 203 - 232, 321 - 377, 393 - 405)

Howe, M. (2008). Psihologija učenja - priručnik za nastavnike. Zagreb: Naklada Slap. (str. 29 – 115).

Gordon, T. (1998). Kako biti uspešan nastavnik. Beograd: Kreativni centar.

Broj časova aktivne nastave 4 (60)

Ostali časovi

Predavanja:

4

Vežbe:

0

Drugi oblici nastave:

Studijski istraživački rad:

 

Metode izvođenja nastave

Nastava ovog predmeta se realizuje kroz plenarna predavanja.

Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)

Predispitne obaveze

poena

Završni ispit

poena

aktivnost u toku predavanja

5

pismeni ispit

 

praktična nastava

5

usmeni ispit

45

kolokvijum-i

40

..........

 

seminar-i

5