Razvojna i pedagoška psihologija

Studijski program: Diplomirani profesor biologije

Vrsta i nivo studija: Osnovne akademske studije

Naziv predmeta: Razvojna pedagoška psihologija

Šifra: PMF01

Nastavnik: Petar Milin

Status predmeta: obavezni

Broj ESPB: 5

Uslov nema

Cilj predmeta

Cilj ovog predmeta budući nastavnici steknu osnovni uvid potrebe mogućnosti učenika starijih osnovnoškolskih srednjoškolskih uzrasta bolje razumeju svoju složenu ulogu obrazovnom procesu

Ishod predmeta

Usvojena i međusobno povezana osnovna znanja i pojmovi iz razvojne i pedagoške psihologije, koji su relevantni za profesionalno kompetentno obavljanje nastavničke uloge.

Sadržaj predmeta

Pojam razvoja u psihologiji; Predmet, oblasti i osnovne teme razvojne psihologije; Razvoj deteta u sociokulturnom kontekstu; Razvoj psihološke misli o detetu; Činioci psihičkog razvoja i pitanje usmerenosti razvoja; Činioci intelektualnog razvoja; Pregled osnovnih teorija i istraživačkih metoga razvojne psihologije; Rani psihofizički razvoj (sažeti pregled); Razvoj mišljenja (Pijaže); Razvoj pojmova (Vigotski); Razvoj govora; Razvoj emocija; Razvoj ličnosti; Razvoj moralnosti; Socijalni razvoj; Ličnost i intelektualno funkcionisanje u adolescenciji; Praktične implikacije razvojnopsiholoških znanja u obrazovnom radu sa decom starijeg osnovnočkolskog i srednjoškolskog uzrasta.

Literatura

1. Mekgark, H. Razvoj i promena. Nolit, Beograd, 1978. (str. 86 - 115)
2. Korać, N. Razvojna psihologija. Autorizovana skripta, UF, Beograd.
3. Smiljanić, V. Razvojna psihologija. CPD, Beograd, 2003.
4. Šmit, V.H.O. Osnovne psihološke potrebe deteta. Iz Šmit V.H.O. Razvoj deteta. Picadilly Books, Beograd. (str. 47 – 63).
5. Vranješević, J. O adolescenciji. Iz J. Vranješević i sar. Vršnjačka medijacija. Kinderberg & GTZ, Beograd, 2003.
6. Hrnjica, S. Socijalizacija. Iz Hrnjica, S. Opšta psihologija sa pishologijom ličnosti. Naučna knjiga, Beograd, 1990. (str. 276 - 278).
7. Rot, N. i Radonjić, S. Psihologija. ZUNS, Beograd, 1995. (str. 36 - 49).

 

Brojčasovaaktivnenastave4(60)

Ostali časovi:-

Predavanja:3

Vežbe:1

Drugioblicinastave:0

Studijski istraživački rad: 0

Metode izvođenja nastave

Nastava ovog predmeta se realizuje kroz plenarna predavanja i časove praktičnog rada s manjim grupama studenata.

Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)

Predispitne obaveze

poena

Završni ispit

poena

aktivnost u toku predavanja

5

pismeni ispit

 

praktična nastava

5

usmeniispit

45

kolokvijum-i

40

..........

 

seminar-i

5