Razvojna i pedagoška psihologija
Studijski program: Diplomirani profesor biologije
|
Vrsta i nivo studija: Osnovne akademske studije
|
Naziv predmeta: Razvojna pedagoška psihologija
|
Šifra: PMF01
|
Nastavnik: Petar Milin
|
Status predmeta: obavezni
|
Broj ESPB: 5
|
Uslov nema
|
Cilj predmeta
Cilj ovog predmeta budući nastavnici steknu osnovni uvid potrebe mogućnosti učenika starijih osnovnoškolskih srednjoškolskih uzrasta bolje razumeju svoju složenu ulogu obrazovnom procesu
|
Ishod predmeta
Usvojena i međusobno povezana osnovna znanja i pojmovi iz razvojne i pedagoške psihologije, koji su relevantni za profesionalno kompetentno obavljanje nastavničke uloge.
|
Sadržaj predmeta
Pojam razvoja u psihologiji; Predmet, oblasti i osnovne teme razvojne psihologije; Razvoj deteta u sociokulturnom kontekstu; Razvoj psihološke misli o detetu; Činioci psihičkog razvoja i pitanje usmerenosti razvoja; Činioci intelektualnog razvoja; Pregled osnovnih teorija i istraživačkih metoga razvojne psihologije; Rani psihofizički razvoj (sažeti pregled); Razvoj mišljenja (Pijaže); Razvoj pojmova (Vigotski); Razvoj govora; Razvoj emocija; Razvoj ličnosti; Razvoj moralnosti; Socijalni razvoj; Ličnost i intelektualno funkcionisanje u adolescenciji; Praktične implikacije razvojnopsiholoških znanja u obrazovnom radu sa decom starijeg osnovnočkolskog i srednjoškolskog uzrasta.
|
Literatura
1. Mekgark, H. Razvoj i promena. Nolit, Beograd, 1978. (str. 86 - 115) 2. Korać, N. Razvojna psihologija. Autorizovana skripta, UF, Beograd. 3. Smiljanić, V. Razvojna psihologija. CPD, Beograd, 2003. 4. Šmit, V.H.O. Osnovne psihološke potrebe deteta. Iz Šmit V.H.O. Razvoj deteta. Picadilly Books, Beograd. (str. 47 – 63). 5. Vranješević, J. O adolescenciji. Iz J. Vranješević i sar. Vršnjačka medijacija. Kinderberg & GTZ, Beograd, 2003. 6. Hrnjica, S. Socijalizacija. Iz Hrnjica, S. Opšta psihologija sa pishologijom ličnosti. Naučna knjiga, Beograd, 1990. (str. 276 - 278). 7. Rot, N. i Radonjić, S. Psihologija. ZUNS, Beograd, 1995. (str. 36 - 49).
|
Brojčasovaaktivnenastave4(60)
|
Ostali časovi:-
|
Predavanja:3
|
Vežbe:1
|
Drugioblicinastave:0
|
Studijski istraživački rad: 0
|
Metode izvođenja nastave
Nastava ovog predmeta se realizuje kroz plenarna predavanja i časove praktičnog rada s manjim grupama studenata.
|
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
|
Predispitne obaveze
|
poena
|
Završni ispit
|
poena
|
aktivnost u toku predavanja
|
5
|
pismeni ispit
|
|
praktična nastava
|
5
|
usmeniispit
|
45
|
kolokvijum-i
|
40
|
..........
|
|
seminar-i
|
5
|
|
|
|