Kompetencije diplomiranih studenata4.1. Opšte kompetencije:
- Planira aktivnosti kojima se razvijaju naučni pojmovi kod učenika; - Poseduje znanja o prirodi učenja, različitim stilovima učenja i strategijama učenja; - Planira aktivnosti polazeći od znanja i iskustva kojima učenici raspolažu, individualnih karakteristika i potreba učenika, postavlјenih cilјeva, ishoda, sadržaja i karakteristika konteksta u kojem radi; - Planira podsticanje kritičkog, analitičkog i divergentnog mišlјenja; - Planira različite načine praćenja i vrednovanja rada i napredovanja učenika; - Prati i vrednuje postignuća učenika, primenjujući objektivno, javno, kontinuirano i podsticajno ocenjivanje; - Prati i vrednuje efikasnost sopstvenih metoda na osnovu učeničkih postignuća; - Ovladavanje procesima, metodama i tehnikama istraživanja u nastavi biologije i obrazovanju u celini; - Poznaje strani jezik u funkciji predmeta koji predaje.
4.2. Predmetno-specifične kompetencije:
- upotreba i razvoj profesionalnih znanja: stručnih (bioloških, uklјučujući sve biološke discipline), didaktičko-metodičkih i psiholoških, neophodnih za uspešnu realizaciju programa biologije u osnovnoj i srednjim školama prema savremenim zahtevima nastave i učenja, - planiranja, programiranja i upravlјanja nastavom biologije u osnovnoj i srednjim školama, - interdisciplinarne i interkompeticione sposobnosti (poznavanje novih obrazovnih i informacionih tehnologija, i njihove primene u nastavi biologije), poznavanje i drugih nauka, pre svega prirodnih. - planiranja i evaluacije sopstvenog kontinuiranog profesionalnog razvoja.
Opis ishoda učenja
Ishod procesa učenja je profesor biologije sa visokim akademskim obrazovanjem neophodnim za razumevanje naučne osnove iz oblasti biologije i razvijenim kompetencijama za prenošenje znanja iz oblasti biologije na pedagoškom i metodičkom nivou u osnovnom i srednjem obrazovanju. Stečeno znanje diplomiranom studentu obezbeđuje stručnost za rad u osnovnom i srednjem obrazovanju.
|
|