Kompetencije diplomiranih studenata

Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti:

 

  • logičnog mišljenja, formulisanja pretpostavki i izvođenja zaključaka
  • plasiranja i publikovanja različitih naučnih i stručnih informacija, davanje mišljenja i razmenjivanje ideja
  • za samostalni i timski istraživački rad
  • planiranja i izvođenja eksperimenata
  • za naučno zasnovanu interpretaciju eksperimentalnih podataka
  • efikasne naučne komunikacije  
  • za rukovođenja istraživačkim timovima
  • za formiranje stava o neophodnosti permanentnog usavršavanja

 

Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti:

 

  • primena stečenih fundamentalnih znanja iz ekologije i srodnih prirodnih nauka
  • planiranja, sakupljanja, procenjivanja i interpretacije relevantnih informacija iz različitih ekoloških subdisciplina
  • razumevanja i rešavanja problema u različitim situacijama koje proističu tokom rada vezanog za ekološku naučnu oblast
  • planiranja i evaluacije sopstvenog kontinuiranog profesionalnog razvoja

Opis ishoda učenja


Ishod procesa učenja je stručnjak sa naprednim akademskim obrazovanjem koji poseduje značajno proširena i produbljena znanja u odnosu na znanje stečeno na osnovnim akademskim studijama kao i integrisano znanje neophodno za razumevanje naučne osnove iz oblasti ekologije. Stečeno znanje diplomiranom studentu obezbeđuje stručnost za rad u laboratorijama i istraživačkim centrima ekoloških profila.

Minimalni ishodi učenja:

 

  • Prepoznavanje značaja ekoloških disciplina u savremenoj nauci
  • Integrisano znanje o funkcionalnoj organizaciji biosistema na nivoima  organizma, populacija i ekosistema
  • Stečeno ekološko obrazovanje omogućava originalnost u razvoju ili primeni ideja u istraživačkom kontekstu
  • Razvijena sposobnost rešavanja problema u novom okruženju sa širim,  multidisciplinarnim kontekstom
  • Samostalno prikupljanje informacija iz stručne i naučne literature
  • Uspešna primena principa dobre laboratorijske prakse u procesima planiranja, izvedbe i kontrole eksperimenta