Kompetencije diplomiranih studenata
Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti:
- logičnog mišljenja, formulisanja pretpostavki i izvođenja zaključaka
- plasiranja i publikovanja različitih naučnih i stručnih informacija, davanje mišljenja i razmenjivanje ideja
- za samostalni i timski istraživački rad
- planiranja i izvođenja eksperimenata
- za naučno zasnovanu interpretaciju eksperimentalnih podataka
- efikasne naučne komunikacije
- za rukovođenja istraživačkim timovima
- za formiranje stava o neophodnosti permanentnog usavršavanja
Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti:
- primene stečenih fundamentalnih znanja iz biologije i srodnih prirodnih nauka
- planiranja, sakupljanja, procenjivanja i interpretacije relevantnih informacija iz različitih bioloških subdisciplina
- razumevanja i rešavanja problema u različitim situacijama koje proističu tokom rada vezanog za biološku naučnu oblast
- planiranja i evaluacije sopstvenog kontinuiranog profesionalnog razvoja
Opis ishoda učenja
Ishod procesa učenja je stručnjak sa naprednim akademskim obrazovanjem koji poseduje značajno proširena i produbljena znanja u odnosu na znanje stečeno na osnovnim akademskim studijama kao i integrisano znanje neophodno za razumevanje naučne osnove iz oblasti biologije. Stečeno znanje diplomiranom studentu obezbeđuje stručnost za rad u laboratorijama i istraživačkim centrima bioloških profila i svim granama primenjene biologije.
Minimalni ishodi učenja:
- Prepoznavanje značaja bioloških disciplina u savremenoj nauci
- Integrisano znanje o funkcionalnoj organizaciji bioloških sistema na nivoima molekula, tkiva, organizma i populacija
- Stečeno biološko obrazovanje omogućava originalnost u razvoju ili primeni ideja u istraživačkom kontekstu
- Razvijena sposobnost rešavanja problema u novom okruženju sa širim, multidisciplinarnim kontekstom
- Samostalno prikupljanje informacija iz stručne i naučne literature
- Uspešna primena principa dobre laboratorijske prakse u procesima planiranja, izvedbe i kontrole eksperimenta
|