Studijski program :Diplomirani ekolog
|
Vrsta i nivo studija: Osnovne akademske studije
|
Naziv predmeta: Fizika okoline
|
Šifra predmeta: OE003
|
Nastavnik: drMira Terzić
|
Status predmeta: obavezni
|
Broj ESPB:7
|
Uslov:-
|
Cilj predmeta:
Upoznavanje studenata sa primenama principa fizike za rešavanje savremenih problema u čovekovom okruženju. Studenti će se upoznati sa bitnim činjenicama različitih izvora energije, osnovama fizičkih procesa u atmosferi, litosferi, hidrosferi i na Suncu.Upoznavanje studenata sa savremenim fizičkim metodama merenja polutanata.Podstaknuti studente da samostalnim izborom teme za seminarski rad detaljnije se upoznaju odbranomtemom dijagnostike polutanata.
|
Ishod predmeta:
Uvođenje studenenata u interdisciplinarna bifizička merenja.
|
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
Jedinice i dimenzije. Merenja u fizici. Mehanika kretanja. Osnovne sile prirode. Energija. Pritisak Oscilacije i talasi. Zvuk. Buka kao izvor zagađenja. Gasovi i fluidi. Transport polutanata u fluidima. Mehanizmi transporta toplote. Elektromagnetna polja u životnoj i radnoj okolini. Svetlost. Optički instrumenti. Osnovi atomske i molekulske fizike. Primena lasera u zaštiti čovekove okoline. Zračenje Sunca. Efekat staklene bašte Izvori jonizujućeg zračenja. Putevi radiokontaminacije biosfere. Efekti zračenja doze i zaštita. Izvori, proizvodnja i transport energije i ukupne implikacije na okolinu.
Praktična nastava
Vežbe koje prate sadržaje teorijske nastave.
|
Literatura
1.Belić,D.S.(1994):Fizika i ekologija. Fizički fakultet, Studio plus, Beograd.
2. Terzić, M.: Fizika okoline, neautorizovana skripta u elektronskom obliku (pdf).
|
Broj časova aktivne nastave
|
|
|
Predavanja: 4
|
Vežbe:
|
Drugi oblici nastave: 2
|
Studijski istraživački rad:
|
Ostali časovi
|
Metode izvođenja nastave
Predavanja, vežbe.
|
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
|
Predispitne obaveze
|
poena
|
Završni ispit
|
poena
|
aktivnost u toku predavanja
|
5
|
usmeni ispit
|
50
|
praktična nastava
|
15
|
|
|
testovi
|
20
|
|
|
seminar-i
|
10
|
|
|