Studijski program : Diplomirani biolog
|
Vrsta i nivo studija: Osnovne akademske studije
|
Naziv predmeta: Engleski jezik A1-A2
|
Šifra predmeta: OBE017
|
Nastavnik:mr Ljiljana Knežević
|
Status predmeta:izborni
|
Broj ESPB:5
|
Uslov:Student nije učio engleski jezik u prethodnom delu školovanja ili nivo prethodno stečenog znanja ne zadovoljava nivo B1-B2 po zajedničkom evropskom okviru.
|
Cilj predmeta:
Savladavanje osnovnih karakteristika engleskog kao opšteg jezika i kao jezika struke. Upoznavanje osnovnih osobina akademskog registra. Razvijanje pojedinih jezičkih veština u cilju usmenog i pismenog izražavanja na teme iz svakodnevnog života i pojedine teme iz uže stručne oblasti.
|
Ishod predmeta:
Nakon uspešno realizovanih predispitnih i ispitnih obavezastudent treba da ima razvijene sledeće sposobnosti:
-opšte sposobnosti: pravilna interpretacija tekstova iz svakodnevnog života i jednostavnijih oblika naučnih tekstova; pisanje kraćih formi; opšte komunikativne sposobnosti na teme iz života i pojedine teme iz struke.
-predmetno-specifične sposobnosti: jezičke operacije -opisivanje, definisanje, davanje i razumevanje jednostavnijih instrukcija i objašnjenja, iskazivanje i interpretacija rezultata; razumevanje osnovnih stručnih termina, konstrukcija i pojmova koji se koriste u naučnim tekstovima i diskusijama; efikasna upotreba opštih i stručnih rečnika.
|
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava
-Osnovne karakteristike opšteg engleskog jezika i engleskog kao jezika struke:
glagolska vremena karakteristična za naučni diskurs; pasivne konstrukcije; množina imenica; složene imenice; osnovna upotreba određenog/neodređenog člana, poređenje prideva; red reči u rečenici; prepoznavanje formalnog i neformalnog stila izražavanja;
-Razvijanje jezičkih veština: čitanje tekstova iz svakodnevnog života i jednostavnijih, odnosno prilagođenih naučnih tekstova uz razvijanje sledećih sposobnosti:letimično i čitanje na preskok, razumevanje osnovne ideje i detalja, utvrđivanje značenja nepoznatih leksičkih jedinica na osnovu konteksta; pisanje: popunjavanje formulara, formalno i neformalno pismo, si-vi; pisanje definicija, opis jednostavnijih procesa i eksperimenata; govor i razumevanje: predstavljanje i upoznavanje; davanje instrukcija; razgovori i diskusije na teme iz svakodnevnog života i akademskog života studenata.
|
Literatura
-
Harrison, R. New Headway Academic Skills, Soars, L.&J. (eds.) Oxford University Press, 2006
2. Murphy, R.Essential Grammar in Use, Cambridge University Press, 2000
|
Broj časova aktivne nastave
|
Predavanja:4
|
Vežbe:-
|
Drugi oblici nastave: -
|
Studijski istraživački rad: -
|
Ostali časovi -
|
Metode izvođenja nastave Predavanja se kombinuju sa komunikativnim interaktivnim vežbanjima.
|
Ocena znanja
|
Predispitne obaveze
|
poena
|
Završni ispit
|
poena
|
predavanja - prisustvo
|
|
test
|
60
|
praktična nastava - prisustvo
|
|
usmeni
|
10
|
kolokvijumi
|
30
|
|
|
semestralni testovi
|
|
|
|